bäbisar =)

Halloj!

Då var det ett tag sedan man skrev här.... har haft fullt upp..... jag har jobbat och ståt i och bara myst med min prins =)

Men igår när jag jobbade så hände d som jag har väntat på sååå länge nu... Linda ringde och berättade att Diddi hade börjat få värkar =)  så jag och mackan slängde oss in i bilen och åkte hem ifrån jobbet... hem och byta om och släppa av mackan och sedan bar det av till diddi som va hos linda i bålsta....

Jag kom väl dit runt halv 5 tiden och vi 5 började hon att valpa =) det tog ett ganka bra tag innan första valpen hade kommit ut, men sedan gick det av bara farten på dom andra 2-.... så allt som allt kom det ut 3 små glin.-... 2 tikar och en hane.....

men det va då paniken kom.... *suck* för vetrinären i enköping sa ju att det var 4 valpar i hennes mage, och det ville lixom inte komma nå mer valp... så vi ringde och rådfrågade ultuna djursjukhus... som tyckte att vi skulle avvalta någon timme men sedan komma in... efter som att  det kan slå om på 2 sec och diddi kunde bli jätte dålig....

så efter en timme när det inte kommit nå mer valp så var det bara att starta bilen för att få den varm och börja packa ihop diddi och dom 3 övriga valparna....

så vid 10 tiden kom vi fram till ulltuna.... 3000 spänn kostade det att bara kliva innan för dörrarna... Yiippiiiii..l men men det e ju min underbara bäbis diddi det handlade om... så det var bara att bita ihop... men i alla fall så klämde vetrinären på diddis mage och sa att hon inte viste riktigt va hon kände... men sa att vi måste röntga henne... så vi for i väg till röntgen salarna.....

Dom tog ett par bilder och gick igenom,... och gissa vad..,. det fanns ingen mer valp där i.....

Så allt som allt kostade kalaset i uppsala 4000 kr... och det e inte ens säkert att försäkringsbolaget betalar dom pengarna eftersom att dom kanske inte anser att det va tillräkligt akut... men men vi får se hur det blir....

Jag är i alla fall bra jävla irriterad på vetrinären i enköping som sa att det var 4 valpar och till och med pekade ut 4 ryggrader..,.

Hade dom inte gjort det så hade jag inte behövt åka in till ultuna.. så linda hjälpte mej att prata med dom i dag och bertättade vad dom hänt.. så dom skulle höra av sig till henne i morgon eller på fredag så får vi se vad som händer.....

ETT STORT TACK till Linda och hennes mamma som e sååååå underbara och hjälpte mej med diddi... och lindas mamma som tog elina när linda följde med mej till ultuna.... ni e guld värda!!!!

Så idag har jag varit hemma med diddi och bäbisarna som förmodligen kommer att få namnen
Tik nr 1:    Afrodite´s Queen of the night.
Tik nr 2: Afrodite´s shining star
Hane: Afrodite´s king of the night. 

Så vi har bara varit hemma och tagit d lungt.... mest,...

Sen håller dom på att göra om i köket nu.... vi kommer att få nylackade skåpluckor, målat tak, och nytapetserade väggar pga missförstånd... efter som att jag och magnus precis har tappetserat där... men men sånt händer...

Idag ringde min syster och berättade att farmor och farfars lilla tax pajjas hade blivit påkörd och inte överlevt....  stackars =(

R.I.P  Pajjas.

Så till andra tråkigheter oxå... vet inte om jag har skrivit det här heller men renees pappa Nisse har oxå gått bort, efter en tid sjukdom.... sånt e verkligen aldrig kul....

Nu sitter jag i alla fall i Irsta med Mona och diddi + valpar och kollar på tv och ska ladda upp lite bilder på bilddagboken....

Får se om jag orkar skriva mer i morgon efter jobbet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0