ett inlägg....

Japp här kommer det ett inlägg då... på begäran ifrån lilnda som tycker att jag e dålig på att uppdatera =)

Ja Ha... e väl nå vecka eller 2 sen man skrev här... =)

Livet glider på .... Är fortfarande kattvakt till zingo... som faktikt har blivit riktigt gosig nu....  om man jämnför med förut då han typ la benen på ryggen och drog så fort jag kom dit (!)

Valparna är nu 2 och en halv vecka gamla och har öppnat ögonen... jätte söta är dom....
diddi är inte lika bra mamma nu mera... hon väljer mat framför sina bäbisar HA HA.. men men en gång gluffs ALLTID gluffs.... hon e lika söt för det!  Diddi är nu helt ner klippt... hon ser ut som en kloakråtta i storleken... =)  men hon verkar tycka att det e skönt.....

Har jobbat en massa.... eller nja.. dt beror på hur man ser det-... förra veckan fans de inge jobb så då va både jag och magnus hemma... men den här veckan har vi jobbat....

 i helgen var d vin och melodifestivalen som gällde hemma hos mamma med Ida och denise... trevligt trevligt....
sedan i söndags va jag med magnus och mackan ut till bondhenk eller va han heter och dom körde bil runt isbanan och jag, chocko och denver tog en promenad runt åkern i djup snö.... bra träning....  chocko va helt slt efter halva... men inte så konstigt... ha försvan ju i snön!

Har jobbat på skansen denna vecka bland alla djur... håller på att riva stallet där... va verklgen daxx att fixa irdning där kan jag tycka.. det va ju ganska skabbigt....

I måndags va jag med magnus syrra och tränade styrka... jobbigt... men bra... tror att det kanske blir träning i kväll oxå.. men får se.. e ¨så jädrans snorig och vill inte bli mer sjuk... och har hört att det inte e så bra å träna när man e förkyld....

Har i alla fall sakta men säkert börjat gå ner i vikt... YES! började ju köra med naturdiet shakar  för ungefär 2 veckor sedan och det verkar funka bra... + att jag lagar mycket nyttigare mat hemma nu oxå.... och ingen cola kommer dt ner i magen på mej inte... nej nej nu kör jag vatten!!!

Igår va jag ledig så jag och ida åkte till uppsala för jagh skulle på mammografi.. såg bra ut tack och lov.. och knölen jag kände i bröstet är bara en lite förstorad köttel... *pust* skönt.... då behöver jag inte oroa mej nå mer över den....!

sedan släppte jag av ida på dinners och åkte hem... satte igång och stor städade! behövdes verkligen... och det blev riktigt rent och fint när jag va klar... till och med magnus märkte skilnad när han kom hem från jobbet och sa att det luktade gott.... och det e inte ofta han märker när man har gjort något hemma =)

Sedan va jag till vetrinären med Anton för att få ett testikelintyg som ska skickas med valppapprena....

Sedan på kvällen blev det en tur till bålsta för att hälsa på linda med familj... och alla söta valpar... och inte allt för söta nina.... uch dumma hund.. tycker inte om dej... och tycker synd om linda som måste ha dej där.... uch dumma hund....

Elina och valparna va desto sötare =) elina skulle jsälvklart riva fram alla leksaker när jag kom och sakerna bara flög omkring =) så linda hadde nog att göra när jag hade åkt =) 
Hennes valpar sprang runt som små yrrväder och busade pep och sprattla =)  längtar tills mina bäbisar oxå gör det (dom orden få jag nog äta upp sen när dom verkligen gör det) men dom e ju så söta när dom kutar runt.... =)

sedan blev det en snabbis förbi dinners och snackade lite med ida och denise... och sedan hem....

gick ut med diddi skrutt när jag kom hem och sedan blev det nanna kudde....

Just nu sitter jag på firman och ska igentligen städa här.. men.. orkar inte riktigt komma igång.. men de kommer og snart..... =)

nej nu blir det till att lägga upp lite bilder på bilddagboken... har varit dålig på det oxå!

Tjo pling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0