Berras dop!

I lördags va d ju äntligen dags för lilla Berra´s dop! Det va en intensiv vecka förra veckan för att hinna med å fixa och inhandla alla dom sista grejerna till doper och i sista minut ändrade jag färgerna jag först hade tänk... va ju tänkt med grönt, men ändrade mej i stället till gult och blått :)

Jag och mamma va till city grosisten i västerås och shoppade massa grejer och ikea för ljus och servetter !

Torsdag och fredag kväll/natt bakade jag och Valle tårtorna...

Och på fredag eftermiddag/kväll fixade och donade jag o Magnus i lokalen där efterfikat skulle vara, och pappa kom upp en liten stund oxå!


Lördags och det va äntligen dags och jag måste säga att dopet blev nästan precis som jag ville, och det va inte många torra ögon i kyrkan efter låten :tänkt att livet har landat just här! Himla vacker låt!

Ända som jag störde mej lite på, var att prästen inte alls hade lyssnat på vad jag sa om klädval.. jag sa att jag absolut inte ville att han skulle ha sin gräsligt fula halsprydnad som han hade på Elviras dop, vilkat han i alla fall hade, samt att jag sa till på dopsamtalet veckan innan att jag inte ville att han skulle kalla fram massa barn som ville komma fram och kolla upp där vi stod, vilket han i alla fall gjorde... (tack och lov kom inga ungar upp)

Och sist men inte minst så sjöng han fel.... och inte på vilken låt som helst heller utan verkligen den mest vanligaste dop låten som finns typ.... du vet väl om att du är värdefull... Fan det är nästan så att jag kan psalmen utantill... då kan man ju tycka att prästen ska kunna den oxå... suck.. OM det blir fler barn och fler dop så kommer jag ABSOLUT INTE ha honom som präst det kan jag ju lova!


I alla fall så är jag i alla fall i det stora hela sjukt nöjd, med både dopet, efterfikat och alla dom jätte fina presenterna som våran fina prins fick! Och jisses vad han fick prylar... Bamse saker, hela barbafamiljen, svärburk och en hel massa saker!!
Och vi tackar verkligen för allt och alla som valde att komma å förgylla våran dag!!

Han fick ju i sedvanlig ordning faddrar oxå, Nathalie Lundberg, Mona Kjellström, Valerie Troillet och Ida Johansson!

Tyvär kunde inte Ida närvara pga av jobb =/ Men så är det ju att vara vuxen man kan in te alltid få ledigt när man vill!

Va även några fler som gärna hade velat komma som inte kunde pga av jobb.. och så är d ju ibland!

Här kommer lite bilder ifrån och efter själva dopet!








Stolta gudmödrar ♥


Just nu är jag sjukt trött, men fler bilder finns på facebook!

Ska försöka blogga mer i morgon och lägga in lite fler bilder, på b la presenter  och så... men d tar ju så sjukt lång tid....

Nu ska jag i alla fall sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0