Städ och tvätt dag utan sömn på natten!

Ja herre jösses....

Igår hade vi Sofi och hennes karl Jocke här på besök och snackade lite skit och hon busade med Berra :) Klockan typ 9 skulle dom ta sina cyklar och dra mot affären...så Magnus dammade av sin cyckel och joinade dom.... Och precis när dom skulle gå så hade mitt lilla troll somnat i min famn, och jag skröt så himla fint till Sofi om vilken snäll pojke vi hade som garanterat skulle sova hela natten nu!!

FAN det skulle jag ju INTE ha sagt! 10 min efter att dom hade lämnat oss så vaknade lilleman och va ledsen... tog upp trösta och gullade med honom en stund och han somnade om!

La ner skrutt igen och efter yttligare 10 minuter så vaknade han igen och va ledsen.... samma procidur IGEN OCH IGEN OCH IGEN.... Tror att han sammanlagt vaknade 5 ggr under dom 2 timmarna som Magnus va iväg..... till slut va d lixom ingen idé att lägga ner honom, så han fick helt enkelt sova i min famn... och när Magnus kom hem så la jag ner honom i vagnen och bullade in honom med massa filtar och där sov han så sött, medans vi gick ut och rastade hundarna :)

Kommer in och donar i ordning oss för natten och ska lyfta över skrutt till hans säng... men då vaknade han igen...så lite mat fick jag i honom innan han somnade igen och jag kunde lägga ner honom i hans säng....

Sen efter det så har han vaknat kanske 3-4 gånger under natten, men det har räckt med att jag har gått in och Ssssshhhh:at honom och smekt honom på huvudet, så har han somnat om....

Men vid 3 tiden så vaknade han och ville ha mat så jag tog in honom i våran säng och gav honom det, och så somnade vi om och sov kanske en  timme.. sen vaknade han och började hålla låda, snacka en massa och hade inga som helst planer på att somna om... så jag gick upp och tog med honom till v-rummet där han fick leka i sitt babygym.... Han lekte väl där i någon timme, innan han blev trött och ville sova... så då gick vi in i sovrummet igen och somnade som små grisar.... eller ja.. Berra gjorde det i alla fall.... värre va d med mej, tog ju ett tag innan jag somnade... SUCK!

Vid halv 9 ringer telefån jäveln och jag trycker bort fort som attan för att Berra inte skulle vakna... men då tar d i stället 2 minuter så börjar hundjävlarna skälla...då är d nån jävla idiot ifrån ehb som är jär och ska laga fläkten som jag ringde om för 3 veckor sedan..... så då va Berrabus klar vaken direkt... jävla skit, då va d bara att kliva upp!

Och idag hade jag städ och tvätt dag... och jag kan ju lugnt säga att d har gått i slowmotion...och Berra har vart riktigt grinig och trött idag.... han somnade och sov middag i kanske 10 min ett tag i sin säng men vaknade sen och va ledsen....

Nu ligger han i våran säng och sover en stund... bara hoppas att han sover i natt nu oxå... men d går ju lixom inte att tvinga honom att hålla sig vaken när han är så där trött... stackaren.... och stackars mej om han inte sover i natt... då dör jag!


Nu har vi precis intagit mat i form av paprika kyckling med ris och brysselkål + majs och efterätt  i form av plopp glass :)


Hoppas verkligen att mitt lilla troll vaknar snart oxå så att vi kan hoppa i badet... vi båda behöver verkligen det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0