Barnmorskan igen då!

Japp som där uppe så har jag vart hos barnmorskan igen igår, och allt såg fin fint ut...

Och jag vill bara påpeka att jag är ganska nöjd, för jag har inte behövt äta nå vitamin tillskott eller järn eller nåt under hela graviditeten om jag inte hade velat eftersom att mina värden har vart tipp topp varje gång och d e ju jätte skönt!

Dock har jag ju ätit tillskott för gravida ändå bara för att med blåbärsextrakt och grejer..,.. fast mest bara för att :)

Bebis mår i alla fall fint och hjärtslagen låg på 145 och symfus måttet på 132... vilket va konstigt eftersom att sist hon mätte så låg det på 133.... men den här gången mätte hon säkert 5 ggr och fick fram samma resultat... så hon måste ha mätt fel sist... för magen kan ju inte gå ner lixom :)

I alla fall så frågade jag henne om sammandragningarna och förvärkarna och det va ingen fara.... dock tyckte hon att d va konstigt att jag hade det på nätterna, för det va tydligen inte så vanligt... på nätterna när man slappnar av och sover så bör kroppen oxå göra det... men inte min inte :) Jag är väl kanske lite speciell där då inte vet jag!

Nu har jag ju dock förvärkar både dag och natt....!
Inatt trodde jag fan att bebis va på väg och ville ut så kraftiga förvärkar som jag hade och så många som jag hade... det har hållt på nästan hela natten.... vilket gär att jag är skit trött i dag och sitter med huvudvärk =/
funderar starkt på om jag ska sova middag någon timme eller så eller om jag ska lägga mej i duschen och duscha varmt i badkaret någon timme.. kanske att jag kan sova lite lättare då :)
Och då kanske den molnande värken i magen släpper oxå om jag har tur!

Annars händer d inte så värst mycket här.... myser med mina älskade hundar mest hela dagarna och glor på tv och försöker att ta d så lungt som möjligt.... eftersom att läkarna har sagt ifrån början att jag ska ta d lungt så är d väl lika bra att lyssna... även om det ibland är svårt ;)

Nej ostkaka blir d nu och sen en låååååång dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0