Tandläkaren och ny bil!

Idag har jag umgåts med min kära vän Valle, eller halva dagen i alla fall, eftersom att jag sov till typ 12....

Skit jobbigt, eftersom att jag inte kan sova på nätterna så blir d att man tar igen d på morgonen/dagen.....
En vanlig kväll/natt så går jag väl och lägger mej runt 23-24, men somnar inte försen typ 2-3 (förutom i natt när jag somnade vid 4)
När jag väl har "somnat" så vaknar jag av minsta lilla typ hundar som e ute och natttraskar eller en granne som hostar, eller de mest vanliga att jag är skit törstig eller jätte kissnödig.... så man kan väl säga att jag slummrar till lite och sen e d inte mer än det.... inte försen typ 4-5 på natten så somnar jag på riktigt och behöver "bara" gå upp en gång i timmen för att dricka eller kissa.....

Och d jobbiga i d hela är att nu gör d piss ont i höfterna och ryggen så fort jag rör mej i säng jäkeln.. och värre är d när man ska gå på toa... så innan man ens har kommit upp ur sängen för att kissa är man klar vaken för att d gör ont *suck* BARA typ 2 månader kvar nu tills bebis kommer och kanske håller mej vaken på nätterna i stället *s* ser jag fram emot! Aldrig förr har jag väl önskat att bebis ska komma för tidigt, men nu gör jag faktiskt det.... kanske bara 3-4 veckor för tidigt vore nåt....  fast d kanske man inte heller vill, för då blir man väl kvar på sjukhuset i deras äckligt obekvämma sängar  i stället *s*


Ja ja slut gnällt om det nu =)

Idag va jag i alla fall med Valle och William... först va vi en stund hemma hos Valle och sen ner på stan, kollade lite i affärer och jag hittade en gudomligt söt sparkdräckt i jeans som jag va tvungen att köpa, samt en body och en mössa :) Igentligen hadde jag verkligen inte råd med detta men kände att jag inte kunde låta bli! Bild kommer här:



Sen va Valle med mej till tandläkaren... och jisses va nöjd jag är....
Har inte vart där på typ 5 år och tänkte att d här kommer att kosta MYCKET pengar och jäkla massa hål... men nej tänk inte ett enda hål! coolt! Bara normalt mycket med tandsten som nu ska skrapas bort... lite tog hon idag och på torsdag åker resten =) så det blev inte alls någon jätte dyr räkning som jag trodde! Blev beordrad att skölja munnen med nåt äckligt munskölj (som by the way va ganska dyrt) samt köra med tandtråd och borsta tänderna med zendodyn tandkräm! nice!


Efter tandläkar och apoteks besöket blidde d banken för att ansöka om bil lån och det får jag svar på i morgon! men d skulle jag inte tro är nå problem....

Så har jag även mailat med en kvinna angående en bil, men är lite osäker.... den e inte ny utan en 03:a som dom ska ha ganska mycket pengar för, som desutom ska skattas och besiktias nu i april/maj... då är frågan om det är värt dom pengarna att köpa en bil av privat person.. eller om man ska köpa en på en bilfirma.... svårt d där när man e helt jäkla pantat i huvudet när d kommer till bilar.... jag kollar ju bara på hur bilen ser ut, inte vad som är gjort eller in te gjort på den (vilket man absolut ska göra)

Och eftersom att d inte är min kära karl som ska ha den så är han väldigt ljummet intresserad av att hjälpa mej med att kolla eller svara på mina frågor *morr*

Så nu är frågan köpa eller inte köpa?

Annars då... ja d händer inte mycket här inte... glor runt på internet hela dagarna eller städar... eller så sitter jag och glor på tv och gör inte ett skit... roligt liv.. verkligen!

1 vecka kvar tills jag får hämta barnvagnen... längtar som en tok.. för d känns liiiiite som att när den har kommit så är allt klart tills bebis kommer :) Och om typ en vecka är d dags för ultraljud och barnmorskan igen =) d e nära nu! pojke eller flicka ska bli mest spännande att se vad det är....

Vad tror ni som läser?!?! Pojke eller flicka?!? och vilket datum tror ni att lillen kommer?

Funderar även på om man ska ha en sån där sk babyshower... d börjar ju bli popis med att ha det i sverige nu oxå, och inte bara i USA..... så kanske att man skulle ha det... är ju faktiskt ett smart sätt att träffa alla vänner oxå UTAN att själv behöva lämna lägenheten *s* äh vi får se... kanske, kanske inte =)

Kommentarer
Postat av: raggartufsen

Om du har ont i höfterna så kanske du behöver ett sånt där bälte ;-/



Ska du ta reda på könet på ultraljudet nu alltså fniss



Om du åker och kollar på bil en helg så kan jag absolut flörta med Micke, han kan ju iaf lite om bilar och jag vet att han hjälper dej om han kan :-)



Bara att du hör av dej :-)

2011-01-12 @ 12:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0