Oj va tiden går!

Hoppsan va tiden går.... glömmer ju helt bort att skriva här *s* En hel vecka försvann bara så där!

Kan ju resumera veckan lite grann....

Måndag gjorde vi inte allt för mycket.. plockade lite här hemma och ja mest ingenting...

Tisdag blev min lilla pojke hela 3 månader... och den dagen firade vi genom att gå upp till bvc och vaccinera och väga + mäta min lilla skrutt... vaccineringen gick bättre än va jag trodde att den skulle göra.. han va så duktig min lilla skrutt... han skrek och grät lite precis när dom satte i sprutorna och nån liten stund efter... men sen blev han lugn ganska fort när han fick ligga och kolla på en mobil som dom har uppsatt i taket ovanför skötbädden där :)

Och sen va d vägning och mätning, och han väger nu hela 6 kilo och är 60 cm lång, så han börjar bli riktigt stor och fin min lilla älskling nu ♥

Och ingen feber eller så på kvällen fick han heller... liiiiite extra gnällig va han men inte speciellt mycket.. han är så duktig min fina prins! :)

På eftermiddagen gjorde vi inte heller speciellt mycket... vi va en snabbis till västerås med mamma och kollade i en barnaffär, jag köpte lite tygböcker till Berrabus, för 10 kr styck, tyckte jag va ett helt okej pris, speciellt när vi gick in och kollade i en leksaksaffär efter och där kostade dom allt i från 99 till 300 såna böcker... så där tjänade vi en bra slant på second hand vill jag lova!

Onsdag va jag och renee till pappas jobb i vaxholm där dom håller på att riva en kåk och grävde upp lite rosenbuskar som skulle slängas annars, så att vi kan göra fint på våra tomter :)


Torsdagen spenderades hemma med städning och rengörning utav akvariumet... pust stonk och stön va jag HATAR det där jävla akvariumet... så jäkla drygt att göra rent!!! Men det blir ju iof väldigt fint när d e klart! Så städning hela dagen och tvättning på kvällen så att det blev riktigt rent och fint här hemma!

Fick oxå ett sjukt tråkigt besked på torsdagen oxå =/ inget jag igentligen vill skriva ut här.... men det handlar i alla fall om sjukdom i familjen.... jag hoppas älskade du att du vet att vi alla finns här för dej och behöver du prata så kan du ringa när som helst på dygnet!!! ♥♥♥ Du kommer att ta dej igenom detta fina underbara du!!

I fredags (igår) va vi till stokholm, jag, Renee emellie, pappa, berra och elvira  + Mona och va först hos farmor, och sedan va jag och farmor iväg å handlade en snabbis och sen ut till jakobsberg och hälsade på farfar vid graven då han dagen till ära skulle ha fyllt 75 år.... va där en liten stund och farmor planterade en jätte fin ros ♥

Efter det blev det ut och äta på restarang med allihoppa, thai/kina mat stod det på menyn, för att fira farfar som då skulle ha blitt 75 samt att farmor och farfar skulle ha firat guldbröllop tillsammans... alltså 50 år... det e helt sanslöst va häftigt och romantiskt att dom skulle ha varit gifta så länge... det händer ju lixom inte allt för ofta nu för tiden att människor är gifta så länge!!! hur som så va maten jätte god och sällskapet trevligt!

Efteråt följde jag och emellie med hem till farmor en snabbis och matade knoddarna och byte blöja innan det var dags att röra sig hemmåt igen!


Idag har vi donat lite på baksidan, Magnus har "plöjt" upp "gräsmattan" och vattnat och donat där ute så att vi kan så ny gräsmatta! och jag har vart uppe på taket och sopat ner massor med mossa och skit... dock orkade jag inte riktigt göra klart så d får bli mer i morgon! + att vi ska lägga ut lite stenar och fixa och dona och jag ska plantera rosenbuskar som jag och renee va och hämtade i vaxholm i onsdags :) I bland önskar man ju att man va miljonär va fint d skulle vara på våran baksida då!!!

Ätit på vita elefanten med mamma och micke + älskling och berra nu på kvällen oxå.. smaskigt värre med thaimat 2 dagar i rad!!!

Och Berrabus har kommit in i en period då han drömmer mycket mardrömmar och inte alls vill sova i sin egen säng, vilket har rasulterat i att han sover brevid mej i våran säng på min arm.... älskade unge ♥ Även om det e mysigt så är d oxå väldigt jobbigt och jag sover oroligt när han inte ligger på sitt andningslarm... Men förhoppningsvis så är det bara en liten period som det är så här nu och sen kanske han vill tillbax till sin säng... det visar sig.. men känner han sig trygg med att ligga med mej så får han väl göra det så klart :)

Nä nu har jag nog inte så mycket mer att skriva... avslutar detta inlägg med lite bilder så klart :)



Här har vi coolaste tröjan ever :) Och det är nog bara Idahoo som förstår varför! våran egna lilla grej kan man säga ;)


Här kommer det massor med kärlek ♥




Och sen har vi en riktigt busig och glad kille :)


Och en bild på hans fina bamse träd som jag har fixat iodning i hans rum :)


Nu saknar vi bara brummelisa och en riktig katten jansson nalle eftersom att den vi har är en handdocka....  :) men visst va d ett fint träd?!? :) ja är i alla fall sjukt nöjd! älskar verkligen bamse och hans vänner!

Och sen hade jag nog inget mer att komma med idag tror jag.. det får lixom räcka så här!

Kommentarer
Postat av: Ida

Fyfaan vilken vacker bild när han ligger och ler, hur söt som helst <3

2011-06-19 @ 02:29:55
URL: http://idisen85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0