Jävla grävlings jävel!!!

Wooooohooooppp!!
Ja ha va har hänt här sen sist då....

Igår hade vi Valle och William här på besök och hon överlämnade vodkan dom dom hade köpt till oss nere i tyskland... så nu har vi yttligare en i samlingen... DOCK talada hon om att d finns yttligare en som vi INTE har,  så jag MÅSTE till tyskland och köpa den.. någon som känner sig manad att följa med??? eller någon som vet någon som ska dit och kan köpa den åt oss??? vi MÅSTE ha den!

I alla fall så va dom här och fikade och vi snackade massa skit som vanligt! Och jäklar va Williams ögon blev stora när han såg Berras el bil.... och sicket nöjd när han fick prov sitta den :) Dock visste jag inte hur man satte på den verken ljud eller fart så han kunde ju inte prov köra! Så d känns nästan som om Valle och Adde blir tvugna å köpa en sån till sin son ;)

Efter att dom hade gått blev d en tur till affären och handla det sista till maten och ingridienser till kladdkaka som jag sen gjorde i ordning på kvällen sen :)

Sen blv det fortsättning på städning här hemma!


Idag har vi vart på bvc och vägt lille skrutt och han traskaer uppåt i vikt :) nu väger han 5,5 kilo  och är hela 57 cm lång :) Min stora fina prins :)

Efter det plockade vi och donade lite här hemma och sen kom Berrabus mormor på besök :) Sen har hon vart här ett tag i dag och myst med sitt barnbarn och hjälpt mej lite med dop planeringen! Nu är i alla fall kyrkan bokad och klar, så nu är d bara efterfika lokal som ska fixas! och sen ska inbjudningskorten beställas  och skickas ut :)


Sen efter att mamma åkt lagades det mat och städades igen!

Nu på kvällen har jag haft tvättstugan och glott en massa på tv unde tiden :)

Och på tal om överskriften! HELVETE va rädd jag blev ikväll...

Vi har ju vid ett tillfälle sett en grävling här i stan där vi brukar gå ut med hundarna natteturen och empan har sett en uppe vid sig, så jag är ju skit nojjig att en sån jävel ska studsa ut i skogen när vi är ute och äta upp mina hundar, eller bitas eller nåt sånt läskigt, men Magnus brukar ju lugna mej rätt mycket när vi är ute...
MEN idag mådde älsklingen inte så bra så han har sovit på soffan nästan hela kvällen och när jag hämtat sista tvätten i stugan så va d fortfarande ljust ute, och då tänkte jag att lilla gubben skulle slippa följa med ut med hundarna... så jag va ju skit kaxig då och gick ut själv... tog den halv långa rundan runt skolan och kollonilotterna..... dte va ju trotsallt ljust ;)

Och det jobbiga är ju att de tar sån jävla tid för denver ska stanna och lukta ÖVERALLT eftersom det är löp tider nu... och när han väl stannar ja då STANNAR han... man flyger soom en liten vante om man inte är beredd.....

Och självklart hittade han en fläck uppe vid kollonilotterna som luktade sååååå gott  att hur mycket jag än drog i kopplet så kom han inte...
och precis när jag står där och försöker få honom att komma så tok sprakar det till i skogen precis brevid och en jävla massa fåglar flög upp i en jävla fart och JÄVLAR va rädd jag blev (nästan så jag pinkade ner mej) jag trodde ju självklart då att det va grävlingen som skulle komma utspringandes i full fart.... vi kan ju säga att jag inte stannade kvar för att kolla det.... jag DROG allt va fan jag kunde i kopplet och sprang där i från...
pixxie, chocko och Diddi trodde nog att jag lekte med dom för dom började springa runt mina ben och runt vagnen och skällde och tyckte nog att ÄNTLIGEN blev d fart på kärringen.... men NEJ så va inte fallet, jag lekte inte... inte för fem öre..

Jag va skräckslagen.... Kan ju poängtera att Denvers koppel gick sönder, så hårt drog jag... stackars hund... men han får skylla sig lite själv som inte kommer när man drar i honom....

Jag tänker ALDRIG mer gå ut nattturen med hundarna själv... i alla fall inte där uppe... jävla skit grävling... ska inte dom bo  i skogen???!!!????


Nu sover i alla fall mina 2 älsklingar och alla hundarna och jag sitter själv vaken tok pigg.... finns tyvär inget att göra, så ja lär väl oxå få lägga mej i sängen och försöka sova.... är ju en dag i morgon oxå!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0