Tacksamhet!

Japp detta inlägg handlar om tacksamhet!
Har tänk på det i ett par dagar nu att människor oftast inte visar hur glada och tacksamma dom är för saker och ting!

Så därför tänkte jag tillägna detta inlägg till en del saker/personer jag är tacksam till!

först är jag ju tacksam till mina föräldrars föräldrar för att dom födde min föräldrar så att mina föräldrar i sin tur kunde föda mej och min syster, och ja ni förstår vad jag menar :)

Är glad och tacksam till min farmor som är världens mest goaste människa, och jag tycker d e synd att vi träffas så sällan, även fast vi inte bor allt för långt i från varandra.... varje gång jag träffar henne så lovar jag mej själv att d inte ska gå så långt imellan innan man träffas igen, men då blir d ju så klart inte.... blir alltid glad när jag har träffat henne eller har pratat med henne... hon har hemskt mycket bra att säga och är nog den smartaste människa jag känner, som kan ge väldigt mycket bra råd ♥


Är oxå glad och tacksam till min mamma som man ALLTID kan ringa till oavsett vad det gäller.. jag kan verkligen prata med min mamma om ALLT, och det är d inte alla som kan göra.. det spelar lixom ingen roll vad det gäller... hon förstår nästan alltid vad jag menar och får mej nästan alltid att må bra! även om vi i bland oxå kan tycka olika om saker :)

Sen är jag så klart glad och tacksam till min pappa som oxå ALLTID ställer upp oavsett vad det gäller, det är sällan man ringer och ber honom om hjälp och han säger nej... d har nog aldrig hänt tror jag.... Kan ju även prata med pappa om nästan allt vilket absolut inte många kan göra...

tacksam till min syster för att hon oxå finns i mitt liv, även om vi kanske inte umgås speciellt ofta eller ens pratar speciellt ofta så vet jag ju att hon finns där om ja skulle behöva prata med någon!

Även tacksam till alla dessa ovan nämndas respektive för att dom får mina nära och kära att må bra och känna sig älskade.. för sånt är ju nästan det mest viktigaste i världen! och för att dom oxå på många sätt och vis  har hjälpt mej här i livet, med samtal, hjälp med datorer och så vidare!


Tacksam till ALLA mina underbara vänner som gör att jag känner mej älskad och som man oxå kan ringa och prata med i bland (även om jag HATAR att prata i tel) och som man kan prata oom det mesta med... Jag har ju 4 vänner som jag verkligen känner att jag kan berätta och prata om ALLT med.. och det är ju Ida, Nattiz, Linda och Valle....

Ida och Nattiz har jag ju kännt sen barnsben och det finns nog ganska lite som dom inte vet om mej... och det kan gå år och dagar ibland innan jag pratar med någon utav dom, men ändå när man träffas så är det som om det var igår.... jag känner mej väldigt bekväm i deras sällskap...

Och Ida har jag ju desutom haft fruktansvärt kul med på senare år med kryssningar hit och dit, vilket har gjort att jag har träffat fruktansvärt underbara människor som jag aldrig kommer att glömma ♥

Valle och Linda har jag ju lärt känna på senare år genom skola och jobb och det är oxå 2 tjejer som jag verkligen kan berätta allt för... och jag vet att det jag säger till dom, stannar hos dom...
Och ja vet att speciellt med Valle så kan jag ringa vilken tid på dygnet som helst och hon släpper det hon har i händerna för att hjälpa mej.. och sån vänskap är sälsynt!

man kan nog säga att jag litar på dom alla 4 till 100 % och det är nog sällan en person har så många vänner man kan lite på....

Visst händer d kanske att man pratar bakom ryggen på varandra någon gång... jag och Ida tex har nog både våran beskärda del av skit snack om varandra.. MEN på nåt sätt vet vi ändå vart vi har varandra och vi har kul tillsammans... och det är nog d viktigate.. för alla människor kan ju bli irriterade på varandra i bland!


Sen framför allt är jag tacksam till min underbara sambo och pojkvän  och pappan till mitt barn Magnus, för att han finns i mitt liv och orkar lyssna på mitt gnäll i bland och för att vi kan skratta tillsammans om saker och framför allt är jag tacksam till Magnus för att han har gett mej den absolut finaste gåvan på denna jord och det är ju våran underbara vakra älskade son Berra!

Tacksam till mina underbara djur som förgyller min vardag varje dag, och älskar mej för den jag är och gör mej så fruktansvärt lycklig!

Och sist men inte minst min fina son Berra som gör mitt liv värt att leva och som jag älskar så fruktansvärt mycket att jag inte ens finner ord... den kärleken går lixom inte att beskriva! Ett leende ifrån honom och man är glad i en vecka minst!

Sedan självklart även tacksamma till massor med andra människor och även dom som har lämnat detta jordliv... bla mormor, morfar, farfar för att ni gjorde min barndom så rik av kärlek och kunskap ♥

Och även om du inte är nämn i detta inlägg så finns nog chansen att jag är tacksam till just dej oxå det är bara det att skulle jag nämna alla jag är tacksam till så skulle det ju bli ett mils lång inlägg... vilket d iof redan är.. men ändå :)

Då det var några ord om tacksamhet.... kände att jag behövde skriv ner det efter att ha haft det i huvudet i ett par dagar nu.... så nu kanske jag kan få andra saker att fundera på!

Nu ska jag krypa nej i sängen med min aldeles egna lila familj och sova... de är ju en morgon dag oxå! God natt!

Kommentarer
Postat av: Mona Kjellström

Jätte fint skrivet gumman <3 Jag ska visa Farmor!!! Älskar dig :-) Puss

2011-05-11 @ 23:32:57
URL: http://www.lovelymona82165.blogspot.com
Postat av: Maria

Man ska vara tacksam för allt man kan för snart kan det hända något man inte vill och då rasar hela världen.

Skickar massa kramar till dig och din lilla familj..

2011-05-12 @ 07:27:18
Postat av: therese

håller helt med dig, det finns så mycket att vara tacksam för, vissa saker som man bara tar förgivet. Tror vi alla måste bli lite bättre på att visa vår taksamhet. Å vi är ju jätte tacksamma att du kom in i manges liv å förgyller det för honom. Å jätte tacksamma är vi för lillkusinen Berra. Många kramar till Er.

2011-05-12 @ 10:58:11
Postat av: Ida

Vad fint skrivet ^^ du ska veta att jag är otroligt glad över att ha träffat dig också och även om vi inte täffas lika mycket nu så ska du veta att jag är otroligt glad över att ha dig i mitt liv :) <3

2011-05-12 @ 16:32:17
URL: http://idisen85.blogspot.com
Postat av: Linda

Ett himla bra inlägg! Det så lätt att man fokuserar på det man inte har istället för att fokusera och vara tacksam åt det man faktiskt har!



Och att du har 4 personer som du litar helt på är faktiskt ovanligt, så känn dig lyckligt lottad :)

2011-05-12 @ 19:52:38
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Valerie

Jätte fint skrivet :)

Blev rörd o lycklig av detta inlägg..

Först vill jag säga att jag känner mig lyckligt lottad att ha dig som vän o i mitt liv o det hoppas jag att du vet!! Därav att du är Gudmor till min son.. Det är det förtroendet jag har för dig!!

Massa kärlek till dig från mig <3 <3

2011-05-12 @ 21:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0