Resa till sthlm och en död pump!

Halloj!

Igår va jag och Valle, samt thessan och såklart Wille till Sthlm och hälsade på finaste Emily ♥ det va ju 100 år och dar sen man träffade henne, nu när hon bor i dubai!

Vi kom i  alla fall dit vid typ halv 2 och då bjöd emily på sen lunch, vilket va riktigt gott... chili corncarne (eller hur d stavas) och en grymt god sallad till d!
sen pratade vi en massa om allt och ingenting... lite som förr i tiden :)

Vid 5 tiden va d dags att dra sig hemmåt! Hade i alla fall en grymt trevlig dag där!

På vägen hem ringer lilla gubben och talar om att pumpjäveln till akvariumet har dött... SUCK! Den funkade på morgonen innan jag åkte och gac fiskarna mat... men sen nån gång under dagen så hade den i alla fall slutat fungera.. vilket hade gjort att B1 hade dött, ena ovanliga (som igentligen inte finns) oranga skalaren hade dött, 3-4 små fiskar och alla gäddor.... dock ingen utav dom jätte stora slammisarna och den fina blåa kampfisken klarade sig... och så b2  och ena oranga skalaren!



Efter det på kvällen bled det ett besök hos Jeanette och krull, för att överlämna Jazmines julklappar och födelsedags presenter! Liiiiite besviken blev hon att hundarna inte va med... men va gör ju det... hennes kärlek Magnus va ju med i alla fall =) och vänta tills hon öppnar sin fördelsedagspresent... en nyckelring med digital fotoram, laddad med bilder på hundarna och så klart  bilder på henne och Magnus :)

Sen hem och glodde en liten stund på tv och fixa allt på internet!


Idag sov jag till nästan halv 2... har blivit jätte trött på morgonen och kommer inte upp hur jag än försöker.. är helt slut.... det kan ju iof bero på att jag dricker massor med vatten på natten för att jag vaknar 100 ggr och är skit torr i käften.. och törstig....vilket gör att jag sen vaknar 100 ggr och är kissnödig oxå.... underbart!

Idag i alla fall har jag gjort rent akvariumet och lyckades få en hel jävla mun full med akvarium vatten FY FAN VA JÄVLA VIDRIGT *kräks*  Men rent och fint blev det och pump jäveln funkar nu igen....

Sen va jag och älskling iväg och handlade lite och spelade på hästar.... och nu sitter vi här i soffan och glor på tv.... ska väl strax ta och hoppa i säng,... så kanske man kommer upp i någon halv vettig tid i morgon....  det är ju bara i morgon, sen är julafton.. lovely!



Kommentarer
Postat av: raggartufsen

s Nu var det bara ren tur att inte Jazmine såg vad hon skulle få, hon ligger här bredvid mej s

kanonpresent, stog faktiskt och tittade på en sån på affärn. :-)

2010-12-22 @ 22:26:28
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: Ida

Vafaan har du för roligt akvarium?? Fiskar som egentligen inte finns och gäddor...scary!! :D

2010-12-22 @ 22:48:38
Postat av: carran

Ha ha mamma inte tänkte jag väl att du skulle läsa min blogg när Jazze är där heller :)



Ida: det vette fan... Renee och pappa köpte oranga skalarer.... men när dom sen försökte hitta fler å köpa så säger alla som säljer fiskar att de inte finns oranga skalarer... hel skummt... men så är d.... och nu jävlar gick en och dog... suck men men the one and only oranga skalaren bor här i alla fall s

2010-12-23 @ 11:09:42
URL: http://carran1.blogg.se/
Postat av: raggartufsen

Lite nyfiken på det där med skalaren är det en potatis eller kanske en äppel...Hmmm. den är ju orange, så det måste va en morots.......

Ha ha Ha

2010-12-24 @ 11:41:49
URL: http://raggartufsens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0