helgen

Ja hopp så va d söndag i gen då och jobb som väntar i morgon... *blä* hade gärna sovit ut en morgon till... är trött, hängig och snorig..... Men men...

I fredags hände d inte mycket här hemma inte... Verken Magnus eller Idahoo va hemma.. så jag passade på att städa en massa och tvätta.... sen när Magnus kom hem blidde d sängen med mys ♥

På lördagen blev d en låååång som morgon till halv 11 på förmiddagen... och d måste jag säga va riktigt skönt! Sen upp och ta en dusch och göra sig iordning för att röra sig mot västerås.

Väl i Västerås hämtade vi upp Idahoo och Daniel och åkte till billiga nisse.... hittade inte direkt något spännande där.. förutom en rosa flaska som jag och ida ska göra hemmagjord fisk i =) *mums*
Sedan åkte vi till lite olika affärer och kollade runt lite... förbi hööks va vi oxå och jag käpte en ny grimma till Vicke.. en som matchar hans täcke... grått och rött!

Sen lämnade vi av Daniel hemma hos honom och åkte till ikea där magnus skulle käka middag.

Sen bar d av hem mot Enköping... jag och ida tog med oss mat hem ifrån Vita elefanten... kyckling med cashewnötter och ris med jordnötssås... sååå jävla gott... och jag har varit sugen på jordnötssås i fan 2 veckor!
Sen hyrde vi film som jag och ida glodde på mest hela kvällen medans Magnus åkte in till stan... en shoppaholics bekännelse, Jill and Jack och quarentine.. den sista va riktigt läbbig... så tack och lov kom Magnus hem efter halva filmen.. annars hade ja nog inte ens vågat resa mej ifrån soffan kan jag säga... *s*

Sen blidde s sängen och mys med Magnus och alla hundarna.

Idag har vi inte gjort så jätte mycket mer än varit i stallet... Gjorde en riktig ordentlig rengörning i Vickes box och provade den nya grimman... som passade hur bra som helst! 

Sedan tog jag och idahoo en ridtur.. och JA ni läste rätt.. Ida red. Vi red ner till "sommarhagen" och red där d va inhängnat.... dom har plogat upp så att d är som en rundbana där.. och vicke va sååå glad att få röra på sig! Och till och med ida travade.. =) så nu ser d ut som om jag har en ridkompis i fortsättningen för ida tyckte att d va riktigt kul att rida =)

Sen har Magnus syster med man och barn varit här och hälsat på och druckit kaffe och barnen har busat med hundarna så dom är helt slut nu... och sen kom Magnus mamma och pappa förbi på en fika oxå och hälsade på hundarna och katterna.. och så hade dom med sig tonfisk till katterna oxå.. och fredrik blev helt till sig... gluffs gluffs katten som inte alls tycker att han är fet.... men men 9 kilo på en katt va gör väl d?

Nu blir d tv en liten stund till och sen sova skulle jag tro... är helt slut i huvudet....


Kommentarer
Postat av: Anonym

viiiiilket långt inlägg :)

2010-01-31 @ 19:20:05
URL: http://litenvillblistor.blogg.se/
Postat av: Anonym

hallå, kikar in..

Fia..nattiz kompis..

Har mamma din kvar marsvinet i fryset?????? :)

2010-02-23 @ 17:36:20
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0