Underbara måndag!

Japp i dag är d måndag.. och tack och lov är den snart slut!

Idag har jag jobbat med Arkan... inte så jävla roligt när karln knappt kan prata svenska eller ännu värre inte förstår svenska..... ganska jobbigt när man ska försöka kommunisera när han inte fattar... han säger bara ja ja hela tiden... även om man frågar en fråga.. ja ja.... mmm d blir nog jävligt bra ditt jävla rikspucko(!)
Ja ja nog gnällt om d... vi hade i alla fall en återlev ute i värsta nybyggda lyxkåken i Väsby.... ganska enkelt jobb tack och lov.. bara lite kartonger och hyllor som skulle in i ett förråd!

Men men... iomed att det var ett l'tt jobb så vart vi ju oxå klara runt halv 12... så tillbax till firman och sl'nga i sig lite käk... i form av en burk med keso.... sedan vidare på ett annat jobb som va ganska akut.. Så jag, Arkan och Angelika fick  åka till Valsta skolan i Märsta , där nå jävla snorungar hade tagit sig in i matsalen under helgen och sprayat loss med pulver och skumm släckare..... och det värsta va att det skulle tvunget bli klart i dag.... öhh... undra om dom jävla puckona till beställare vet att pulver sätter sig ÖVERALLT!!!! Varenda liten stol skulle saneras (det fanns ungefär 200 stolar) varenda bord (ca 50 st) Ja ALLT skulle saneras... och chefen tyckte visst att vi allihop skulle jobba över... saken var bara att han visst glömde fråga alla förutom Angelika om någon ens kunde jobba över.. så där gick han bett.. för jag har verligen inte tid att jobba över om dagarna.. jag har ju lixom 1 och en halv timmes bilresa hem ifrån jobbet.... och en drös med hundar som hemskt gärna vill komma ut...
så jag och Arkan och metta åkte hem.... angelika och rubi blev kvar... men skulle få förstärkning i alla fall =)

Efter jobbet började jag röja ute på gården direkt.... behövs verkligen... så jag har nu kommit så långt att jag har gjort en rabatt klar och påbörjat den andra... vilket jag hoppas bli klar med i morgon..... sen har jag röjt upp på baksidan och plockat ihop alla vedbackar som stått och ruttnat där bak.... och jävlar va med plats det blev.. och jävlar med massa ved jag hittade... sen har jag krattat en massor och plockat upp nästan allt skräp runt omkring... så det blir fortsättning i morgon.... för jag menar ska vi flytta vill man ju inte gärna lämna huset som en knarkarkvart. + att jag tycker ju att det är fantastiskt kul att fixa och dona6 i trädgården =) Dock va d ju mycket roligare när man hade sällskap av ida så att man hade någon att snacka med under tiden, i stället för Magnus som inte säger ett ord och inte hjälper till ett skit!

Sedan blev d middag bestående utav varma mackor *smask* och till de kollade vi på våra bästa år....

Efter det blidde d stallet en snabbis och mockade åt her vicke.... har blivit många snabbisar dit nu på senare tid.. men har ingen motivation eller ork att göra något där just nu + att det är såååå jävla trist att åka dit själv.... förr hade jag ju ida med som borstade herr vicke medans jag mockade... och sen hade jag ju sällskap med mej ut på ridturen..... men hoppas väl att jag snart får motivationen tillbax och kan sätta i gång honom ordentligt....

Nu sitter jag mest och ugglar.... vi fick inget svar på huset idag,,,,, så ja hoppas att d kommer i morgon.... vore ju hemskt bra att veta om vi kanske ska flytta om 4 veckor.....finns ju massor som måste fixas... vi har ju inte ens börjat tömma Magnus hus ännu.....

Och idag räknade jag ut elräkningen oxå... lite skilnad blidde d ju sen förra gången då det blec 12600 kr för 4 månader.... nu va d bara 1000 kr för en månad.... nice.


Nej nu blir d sängen om man ska orka upp och jobba i morgon!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0