Helt fixerad :)

Idag har jag hunnit med massor mot vad jag brukar orka med :)

Tog med hundarna på en sväng till åkerby  och busade med dom där i stället för att halka runt i stan som bambi på hal is med en pinne uppkörd i röven *s* kastade massa pinnar med chocko som va helt lyrisk över att gå springa och skälla hur mycket han ville!


Efter det hämtade jag upp emellie hos henne och så åkte vi ner på stan för att fika med Ida och Agge, vilket var trevligt... träffar ju knappt nå andra människor längre än Valle! (inte för att det va nå fel med att umgås med Valle men i bland kan d va trevligt att träffa andra oxå :)   )

Blev dock en ganska snabb fika/sen lunch för att sedan åka vidare till barnmorskan!

Där fick jag vänta bra länge för att komma in och blev lite orolig att jag hade tagit fel på dag *s* Men det är väl så när dom har många som är gravida samtidgt, d blir inte riktigt som dom tänkt sig med tiderna! men jag va i alla fall där på rätt tid och dag tack och lov!

Idag gjorde vi förlossnings planen... vilket blev en ganska tom förlossnings plan eftersom att jag igentligen inte ha nå direkta förväntningar eller önskemål... Jag tar det som d kommer typ.... dock vill jag ju inte ha nån sorts medecinsk bedövning så långt det går utan... endast varm dusch/bad, varma vetekuddar och ev tens plattor.... men som sagt det blir som det blir!
Och sen vill jag ju självklart amma om det funkar efteråt :)
Annars blev den ganska blank *s*

Bebis mådde i alla fall bra... hade ganska snabbt hjärtljud dock.... va uppe på 160 där ett tag efter att hon hade klämmt en massa på honom/henne där inne (och sen hade jag ju druckit kaffe precis innan jag kom oxå) Men efter en stund gick det ner till 150 igen som d brukar ligga på :)

Bebis är i alla fall helt fixerad nu och som jag fattade det ligger h*n väldigt långt ner, hon sa nåt om 1 cm ifrån som hon kände..?`förstod inte riktigt... men långt ner e bebis i alla fall... och det sa hon kan ha att göra med att jag har haft så pass mycket och starka förvärkar att kroppen "trycker" ner bebis dit den ska! och så sa hon även att då om man har tur så kan det gå ganska fort när d väl händer nåt sen.. så man kan ju hoppas på det :)

Och de kan ju vara förklaringen till att d är ett jäkla tryck ner mellan benen på mej och det känns som om jag ska kissa ner mej närsom ha ha ha.... men men.. det är inte långt kvar nu!

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sen kanske hoppa i sängen tidigt ikväll eftrsom att jag sov max 1-2 timmar i natt så kan jag verkligen behöva sova i natt.. annars kommer jag ju bli knäpp ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0