Ännu en helg över!

Jaha så va yttligare en helg över.... Har inte hunnit allt för mycket denna helg,,.,, inte alls så mycket som jag hade tänkt hinna med...

Men ifredags va vi i alla fall till västerås och handlade lite julklappar och betalade barnvagnen... så nu va man massa fattigare, men de va d värt 100 ggr om... älskar den där vagnen, och bara längtar tills den kommer hem!

Sen köpte jag en babymonitor oxå....med färgskärm, så d e ju nice :)

Julklappar blidde d oxå en del, så nu är vi nästan helt klara med den delen... ska bara kolla igenom allt vi köpt så att d stämmer!

Fredag kväll spenderades hemma hos mamma och micke med Jazmine och kollade på idol finalen.. och inte helt otippat så vann ju så klart Jay... men jag måste ju säga att jag kan tycka att d va bland den tråkigaste idolfinal jag någonsin sett....

Lördag va Magnus föräldrar här en lite stund på dagen och hälsade på, och sen hände d inte så mycket mer!

Lördag kväll julpyntade jag lite på framsidan så att vi slipper vara dom ända på gården som inte har julpynt uppe och sen kom Valle förbi och så kollade vi på eclips... vet inte om jag tyckte att den va så jävla jätte bra... då är ettan och tvåan bättre.... men den va helt klar värd att se ändå :)

Sen efter på natten körde jag hem Valle och hämtade påsen nere på stan och körde hem honom och åkte upp till åkerby och släppte ut dogsen! sen hem och krypa ner i sängen med älskling.

Idag har mamma, Micke och Jazmine vart här och hälsat på och kollat på lägenheten och fikat....

Efter d vart d middag för Magnus med kim och tomas på natti pizziria... själv va jag ingen hungrig så jag skippade mat där.... suttit där nån timme och pratat och nu är vi hemma och ska glo på gossipgirl.....

Och idag går jag in i vecka 27 oxå... jäklar va fort d går... det är bara 13 veckor kvar.... börjar bli lite lätt nervös.... fast ändå längtar jag.....

Och sen måste jag ju bara påpeka att jag inte fattar hur folk kan tycka att d e så jävla mysigt att vara gravid ja.... själv tyckeer jag mest att d e obehagligt.... Man blir fet, kan inte röra sig, läskigt när barnet rör sig (känns som värsta alien) Ont i ryggen och illamående och kissnödig konstant.... OCH DÅ HAR JAG ÄNDÅ 3 MÅNADER KVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nä vore trevligt att bara få vara gravid en kort stund sen föda barnet efter kanske 2-3 månader?

Men i alla fall, här kommer lite info om bebis och mej i denna vecka!




♥VECKA 27♥


Kroppen: Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu en bit ovanför naveln. För många fortsätter brösten att vara spända och lite ömma under hela graviditeten och det kan rinna lite vätska från dem. Extra fett lagras i brösten och dess körtlar växer.
Många kvinnor blir andfådda, då de fått en ökad blodmängd i kroppen.
Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont.
Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.



Så nu blir d i alla fall tv och sen sova skulle jag tro! I morgon MÅSTE jag fixa i garderoben.. kan inte skjuta på d allt för länge nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0