Barnmorskan!

Japp idag har jag vart hos barnmorskan... Och det gick super bra som alltid! Är så himla nöjd med min barnmorska.... blev lite orolig när dom sa att min förra hade slutat... men den här tjejen är nästan bättre än henne... så nu gör d ju inget :)

I alla fall så pratade vi en massa och diskuterade massor med saker... allt mellan himmel och jord...

Sen tog hon blodtryck och det såg fin fint ut som alltid.

Lyssnade på bebisens ♥ och det lätt oxå fin fint... det började på 145 men slutade på 152.-... hon trodde att bebis blev lite irriterad när hon klämde på magen :)
Och mätte gjorde vi så klart oxå och symfusmåttet ligger nu på 29 cm, vilket oxå är super bra, så h*n där inne ligger fortfarande typ i mitten av kurvan!

Det e verkligen inte långt kvar innan den lille kommer nu... och det känns skönt att vara så förbered... Idag köpte jag lite fler saker till bebis... b la en sån där söt sak som man hänger på barnvagnen, och sen som jag ska hänga på bilbarnstolen! köpte även lite krämer och oljor till sköthörnan =) Har till och med köpt bebisalvedon i både flytande och supp form =) här tänker vi inte gå ut och stressshoppa nåt när d behövs sen inte!

Sen köpte jag 2 jätte fina mysoveroller till den lille oxå! och en svart lammskinsfäll har jag införskaffat mej oxå =)

Nu saknar jag bara babysitter, vilket inte är så stressigt med eftersom att jag ändå har "kolikgungan" redan och sen babygym! Sånt som igentligen inte är absolut nödvändigt men som man ändå vill ha :)


Så om 3 veckor är d dags för barnmorskan igen och om 4 veckor är d dags för ultraljud! Och gud så jag längtar till ultraljudet då man får se den lille igen.... men jag e samtidigt lite orolig att moderkakan ska ha "flyttat" på sig åt fel håll.... för har den växt neråt så blir d ju kejsarsnitt... och jag vill verkligen INTE det!!! Men som sagt... det märks va dom säger om 4 veckor!



På kvällen har jag plockat och donat här hemma så att jag bara har "lite" att städa i morgon.... och sen har jag och lilla gubben vart ute och busat med mina fina små vovvar i snön.... chocko tok älskar snön... han hoppar runt helt tokig i den ljupaste snön han kan hitta :) Och diddi hon gräver runt som en grävling för att bli av med sin tröja hon har på sig.. sötnöten!

Sen skottade vi även tillbax idioternas snö på andra sidan gatan där vi har parkerat bilarna.... dom skottar ut all sin snö mellan våra bilar ifrån trottoaren så att man inte kommer ut med bilarna.. och nu har vi tröttnat.. så nu kommer dom att få snön tillbax varje kväll.... idioter!


Nä nu blir d fejjan en stund innan det är dags att sova!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

du kan ta våran babysitter om du vill. den är inte världens finaste, men den funkar =)

2011-01-06 @ 01:14:47
URL: http://antice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0