Barnvagnen hemma :)

Japp nu står pärlan här hemma i garderoben under trappen..... med skötväskan och allt packat!

Åkte till västerås direkt när lilla gubben kom hem ifrån jobbet för att han skulle köpa däck till sin nyinköpa lilla kross eller va fasiken d e han har köpt.. har inte så mycket koll på hans "leksaker" som kommer inrullandes var och varannan vecka *s*

Efter att han hade köpt, eller snarare beställt dom så åkte vi vidare till barnens hus för att hämta min kära fina underbara vagn! När dom kommer inrullandes med den så ser jag ju direkt att hmm nåt saknas...

Ja så hade självklart emmaljunga skickat fel sittdel till den (typiskt min tur) så nu får jag vänta tills vecka 7 med att hämta den.... inte för att d spelar någon roll me tanke på att barnet ändå inte behöver ha den försen omkring 6 månader ålder... så d e ju inte direkt bråttom med den :)

Men rätt ligg del och skötväska va d i alla fall!

Efter att vi hade checkat ut i kassan så skulle vi ju då ha in vagnen i bilen.... för d första tog d 10 minuter innan vi fattade hur vi skulle få ihop den, verken jag eller Magnus e ju speciellt tekniska när d gäller en sån sak.... och eftersom att vi inte har direkt haft nån kontakt med barnvagnar förut så va d inte helt enkelt... även om d faktiskt va JÄVLIGT enkelt när vi väl kom på hur man skulle göra *s* sen va d ju själva grejen med att få plats med vagnen i en liten jävla toyota yaris.... och d va verkligen inte enkelt eftersom att vi inte ens kommer in i bagageluckan där bak.... skit bil!!! men efter mycket om och men och svordommar så va den i alla fall inne! Här kommer bilder på min fina vagn =)





Och så klart skötväskan då =)



Vidare till billiga nisse för att köpa min sittpuff som jag så länge har snackat om att jag ska köpa... så lika bra att köpa den när vi ändå är där....

Glad som aldrig förr studsar jag fram till personalen och säger glatt att en sån där vill jag ha tack och pekar på min fina gröna sittpuff.....
Den gröna är tyvär slut får jag till svar... SLUT!!!!! Jag som har velat ha en sån skiiiiiiit länge och tänkt att jag ska vänta tills jag va helt klar med barnrummet.....
så jag frågar lite trevande nästan med tårar i ögonen (ville verklige ha en sån) om han inte va säker på att den inte fans på lager då...
så den snälla personalgubben springer iväg för att kolla för säkerthets skull.....
'Kommer tillbax och nej d e klart att den inte fans i lager....
Jag frågar lite snyggt om den kommer att beställas in nå mer, då jag verkligen vill ha en just grön....
Men nej inte d heller... jag suckar och är väl på väg att vända om å traska därifrån då han säger att MEN ni kan ju få ett bra pris på prov exet.... och jag kollar på honom och sen tittar jag på provexet (som e ganska smutsigt och tovigt)  och känner mej liiiiite fundersam till det.... men i stället för 800 kr skulle jag få betala 500 kr.. och det e ju nästan halva priset och faktiskt ett helt okej pris... så det fick bli den!!!! Så slängde upp den jäkeln på ryggen och traskade mot kassorna =)

Betalade och ut i bilen..... och jag kan säga att d va lika kämpigt att få in denna som att få in barnvagnen.. men efter typ 5 minuters kämpande så va den innne :) så är nu lycklig ägare även till en sittpuff av färgen grön... vissligen ett visnings ex men ändå!
Bild kommer här... kanske inte allt för bra bild... kommer upp bättre sen!



Och tro mej, den är MYCKET större än va d ser ut på bilden!



I alla fall på vägen hem, tog vi vägen förbi mamma och micke och tryckte i oss varsin pizza och hängde där en stund.. kollade på tv och pratade en massa....

sen åkte vi hemmåt vid 10 tiden....

Kom hem gick ut med hundarna och busade med dom..... tyvär tyckte denver oxå att han skulle busa och halkade rätt illa... så nu haltar han en massa oxå... inte så jäkla bra *aj*

När vi kom in gick lilla gubben och la sig (kände sig dålig som vanligt) och jag tänkte glatt att jag skulle fixa och packa i skötväskan.... och vad upptäcker jag då... jo då har puckona på barnens hus inte tagit bort larmet på skötväskan *morr* lite besviken lägger jag in väskan i garderoben och tänker att ja ha då får jag väl åka tillbax nån dag å be dom ta bort d.....

Men efter 15 min ungefär börjar bli lite irriterad och tycker att sååå jävla svårt kan d inte va att få bort ett larm,..... alla som snattar saker lyckas ju.. så jag tar fram en avbitar tång och börjar dona.... JÄVLAR va krånkligt d är vill jag lova... men efter ett gäng svordomar och spott  fräs så va skiten borta och jag kunde äntligen packa min fina skötväska full med nödvändiga saker...

Men eftersom att jag inte är så jäkla hajj på vad man ska ha i så kanske man kan få lite förslag på viktiga saker jag kan ha glömt.... det jag har packat är

skötunderlägg som hör till väskan
tre engångsskötunderlägg (ifall ungen skulle skita ner sig totalt)
rumpsalva
påsar till använda blöjor
blöjor 20 st (kanske aldeles för mycket? hur många bör man ha?)
ett paket våtservetter
ett par amningsinlägg
en kräk handuk
en kräk haklapp
ett par byxor
två bodysar
en tjock tröja
ett par extra strumpor

Sen kommer jag även att lägga i nappar när dom e kokade... Och så klart nån leksak till bebis att ha i nödfall om h*n slarvar bort den hon har...

Då är frågan till dom som har barn sen tidigare om jag har glömt nåt skit viktigt eller om jag har lagt ner nåt totalt onödigt?


Ja d va väl d mest spännande som hänt den här veckan...

eller jag va hos läkaren igår oxå... blev sjukskriven även denna vecka men nu för foglossning... hon tyckte att d va konstigt att jag inte gnällde mer över smärta då hon såg och kände att hela bäckenet eller va d va hade delat på sig (?) Jag kanske har ganska hög smärttröskel då... skönt....

Läkaren jag hade tyckte att allt inte stog rätt till heller när vi pratade och han anser att jag förmodligen har graviditets depression oxå, och tog även in en kvinnlig läkare för att rådfråga och även hon tyckte det.. och ja.. lite deprimerad kanske jag är... det kan ju va därför jag är så fresig och arg eller ledsen hela tiden?!? dom tyckte i alla fall att jag verkligen va i behov att prata med någon så jag fick tid akut hos en psykiatriker  på tisdag  morgon för att se om dom anser att jag behöver antideprisiva medel för att inte sen när barnet kommer få förlkossningsdepression... finns tydligen en ökad risk för det om man inte e fit for fight under graviditeten....
Såå jaa.. jag antar att d bara är gå dit och prata och se vad dom säger...... nå piller vill jag absolut inte ha... (tror inte på sånt som lyckopiller)

MEN det kan va skönt att få prata ut om saker som man kanske inte pratar med vänner och familj om... sånt som ingen annan vet, som jag inte vill ska komma ut..... tex på facebook när vissa blir arga för nåt....

Så ja... d va mitt inlägg för ikväll... en hel jäkla novell som vanligt när jag väl skriver!

Tack för mej och god natt!



Kommentarer
Postat av: raggartufsen

Skitsnygg vagn ;-)



Väskan:

♥ Godis

♥ Något att läsa, tidning eller bok.

♥ Sittring (Vet inte om det finns där)

♥ Lypsyl, torr luft på sjukan.

♥ datorn.....Så klart s

♥ Kamera (Riktig) Inget mobiltjafs med dåliga bilder)

♥ stor väska med mormor i ;-)



Hi Hi Hi

/Puss

2011-01-15 @ 10:52:53
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: carran

Men mamma det är inte BB väskan som ska packas... det va faktiskt skötväskan.. och den ska inte ens med till bb....



BB väskan packade jag redan för 1 månad sen.. den e klar för länge sen...

Jag menade vad man behöver ha i skötväskan till vardags...

2011-01-15 @ 13:32:52
URL: http://carran1.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Superfin vagn!! =) Kan råda till att ha fler än en kräkhandduk, de går åt som smör i solsken iaf här ;-) sen så har jag istället för engångsunderlägg vanliga frotté handdukar som underlägg (på underlägget) om du förstår vad jag menar! Även om de inte är så dyra,så spar man några slantar på det iaf ;-)

2011-01-15 @ 14:20:56
Postat av: Linda

Måste säga att sittpuffen var grymt snygg!

2011-01-15 @ 18:31:58
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: raggartufsen

Ha Ha..Jasså...Trodde det eftersom vi pratade om det igår s

2011-01-15 @ 21:55:03
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: Isabel Bonita Från Enköping

snygg barnvangn

2011-01-17 @ 15:37:36
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/
Postat av: Theres

en extra tröja till dig är bra att ha i skötväskan. Iallafall behövde jag det för av någon anledning blev den alltid blöt vid ammningen eller nerspydd efteråt. Kram

2011-01-18 @ 21:10:56
Postat av: therese

en extra tröja till dig är bra att ha i skötväskan. Iallafall tyckte jag det för av någon anledning blev den alltid blöt vid ammning eller nerspydd efteråt. Kram

2011-01-18 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0