FREDAG!!

Oj nu gick det så där lång tid imellan att jag har skrivit igen.. men har inte haft så hemskt mycket att skriva om.... och sen har jag faktiskt inte haft nån lust att skriva heller!!

Men lite uppdatering då:

Hundarna har haft löss, vilket resulterade i att jag började gråta helt hysteriskt och kunde inte sluta... tyckte d va såååååå förbannat äckligt.. så ALLT i lägenheten åkte ut på baksidan för frysning (tack och lov för vinter) och det som gick fick åka upp till tvättstugan.... (klockan 4 på natten va jag klar med jävla massa säckar tvätt)
Magnus fick bada hundarna och kamma igenom dom och lusa av dom, medans mamma och jag städade hela lägenheten!

Så nu efter den insidenten så kan man ju knappast säga att vi har ett skitigt hem eller smutsiga hundar!

Och det där vill jag aldrig mer vara med om! Så mina hundar kommer nog aldrig mer få träffa nå andra hundar som INTE är avlusade! *tvi*




NYÅRSAFTON:

Åkte jag och lilla gubben och alla hundarna till salbohed, till Jonny, emelie och lilla Alvin och så klart Gucci... (vi hade med oss avlussningsmedel till Gucci) för att äta god mat och bara umgås!

Vi kom underför med att Denver nog förmodligen är halv döv, för han reagerade inte första halvtimmen på smällarna typ... försen han såg i fönstret att det lös upp på himlen...ö då började han skaka hysteriskt och flåsa.... men d gick över ganska fort tack och lov!

Vi åkte väl hem efter en hemskt jätte trevlig kväll runt 3 tiden skulle jag tro... för vi va hemma och i säng runt 4 tiden!



Annars har d väl inte hänt så mycket här hemma......

Barnrummet är nu helt klart för bebis att komma... det ända jag saknar nu är en "sittpuff" som jag ska köpa så småningom när jag har råd.... är ju inte världens rikaste just nu!  men den e lixom igentligen inte sååååå viktig... men jag vill ha den så jag har nånstans i barnrummet där jag kan sitta å amma om d nu funkar med amningen! (Vilket jag verkligen hoppas)



Åh just d... har sålt bilen oxå... alltså volvon... skönt att behöva stressa att den ska fixas innan besiktning tycker jag.... och den hade garanterat inte gått igenom nästa år i alla fall och när jag har en liten vill jag inte stå med massa bilkostnader!

Så nu får vi se vad d blir för bil.. har ju velat ha en och samma i typ 5 års tid nu.. en kia.... men vet inte längre... den e ju inte så stor där bak som jag skulle vilja... man vill ju gärna få plats med hundar och barnvagn, barn och sig själv OCH saker man har handlat och jag tror att det kan bli ganska svårt i den bilen... men vi får se...!

Och just ja.. och ida va på en tripp till västerås för att fotas på the studio..... Hmmm hur ska man berätta om den resan?

5 min sminkning
1 h väntan
5 min hårfix
2 h väntan
15 min fotografering
30 min väntan
5 min se på korten för att inse att både jag och ida såg helt enkelt förjävliga ut på nästan varenda foto... jag som en fet valross och Ida... ja inte som ida i alla fall... tror Ida kanske hade 4 fina bilder medans jag typ skratta åt varenda en på mej... det blev bara värre och värre ju mer hon bläddrade!

Så vi åkte där ifrån trötta och  jäkliga UTAN några kort.....


Sen har d nog faktiskt inte hänt så mycket mer spännande i mitt liv.... går strax in i vecka 31... coolt... 9 veckor kvar... tiden går sjukt fort nu.. och jag blir bara mer och mer nervös för vad som komma skall.... Inte för förlossningen dock... en sån har jag ju typ redan gått igenom och vet att jag klarar av.... (även om det gör sjukt ont) Men därimot för tiden efter det... hur kommer jag att bli som mamma? va kommer det att bli för barn? kanske en kolik unge som skriker konstant eller en snäll liten rackare som knappt märks.... pojke eller flicka? ett fullt litet bergstroll eller en söt liten skrållan docka? Sånt där kan man ju inte veta.. och det är det som gör mej nervös.. när man inte kan planera... jag tycker om att planera... och blir oftast missnöjd när d inte blir som jag vill..... (dock kommer jag ju att älska mitt barn oavsett kön eller utseende)


Och om 2 veckor får jag hämta barnvagnen WOOOOHOOOO va jag längtar! är sjukt nöjd över mitt val av barnvagn även om den va svin dyr! den va värd varenda krona! vill få bädda ordning den så att den oxå är helt klar till bebis kommer =) har ju köpt ett jätte mysigt täcke och kudde till vagnen som matchar bebisens snuttefilt samt lammskinsfäll och en liten åkpåse =)

Att jag köpte en liten åkpåse va mest för att bebis inte kommer hinna bli så stor denna vinter och d räcker med en liten så kan man köpa en stor till nästa år när bebis förmodligen kommer att sitta i vagnen och man vet kön! + att den lilla åkpåsen är perfekt storlek att ha i bilbarnstolen =)

Åhhh jag läääääängtar verkligen tills h*n kommer.... vill att d ska vara NU NU NU NU NU NU!!!!! HATAR att vänta.. det är inte riktigt min starka sida *s*

Nej nu blir d till att sätta på kaffe skulle jag tro... Sara med barn borde komma snart tycker jag =)

Kanske lägger in lite bilder senare på barnrummet nu när d e helt klart typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0