Hmm.. what to do?!

Börjar med att berätta om Ultraljudet i Uppsala idag.....
Allt såg jätte fint ut och bebis ligger neråt och startklar, nu är d bara hoppas att h*n stannar där....

Kärringen som gjorde ultraljudet tröck så jävla hårt med ul maskinen prylen för att hon skulle kunna se moderkakan och AJ AJ AJ som FAN va ont d gjorde... hon va ju tvungen att flytta på bebis..... men liiiiite försiktigare kunde man väl vara? så jag tycker verkligen synd om dom stackarna som måste vända på bebis när dom ska föda när den inte själv har vänt på sig.... =/

Men i alla fall så har moderkakan växt med uppåt ryggen precis som den ska och inte ner för där bebis ska ut, vilket betyder i dagsläge INGET planerat kejsarsnitt *pustar ut*  Fast man ska ju inte ropa hej försen man är över ån och vad som helst kan ju faktiskt hända.... men jag hoppas på att d blir "normal" födsel :)



Sen då efter ul så har jag och mammi vart runt på MASSOR med bilfirmor och kollat efter bilar...

Hittade en skit snygg peugote (stavning?)  här om veckan i västerås... och den e verkligen skit snygg invändigt... utvändigt dock inte alls lika snygg.... grillen va i d närmsta skit ful!

Hittade en Volvo oxå som va snygg.. en suv liknande... just nu kommer jag inte på märket... snygg va den i alla fall och STOR soom ett jäkla hus.... men då låg försäkringen på 700 kr månaden, och skatten på nästan 4000 kr om året....  och avbetalning om typ 1400 kr i månaden i 5 år....  och den sdrog bensin som satan... kanske inte så ekonominskt när man ska ha barn?

Kia sorento som jag tidigare varit inne på i snart 5 år kan jag nog oxå glömma... sama skatt där och samma försäkring i princip,.,.. dock billigare i inköpspris.....


Kom till enköping (det är ju dummt att kolla där man bor först menar jag :p)

Och där hittade jag en ford fokus 08 för 99.0000 kr med en årskatt på 1000 kr och försäkring på kring 500 kr i månaden.... verkligen min prisklass.... MEN då fanns ingen dragkrok, d ingick inga vinterdäck, inga rails och d gick inte att stänga av aerbagen själv.... (vilket man kunde på peugoten)
+ att sätena va grymt jäkla fula.... så den blir d icke.. för mycket nackdelar som väger emot...



På utvägen (gick en annan väg ut) ser jag en bil med schysst kasross som fall mej i smaken OCH en cool färg... en mazda 6 av 2007 års modell..... så jag går fram och kikar på den och provsitter... och JISSES va skön den va... och snygg invädigt OCH utvändigt.... bra förvaringsmöjligheter.... barnvagnen får garanterat plats där bak.... ända nackdelen är (kan oxå vara possitivt) är att det är diesel med en årsskatt på 4000 kr..... (1500 i 3 omgångar)



fördelar med denna va oxå att den hade dragkrok och rails OCH man kan själv vrida på och av aerbagen när man själv vill, + att det inte va kammrem på den utan kamkejda och då behöver man ju inte byta som en kammrem.....

Dock skulle dom ha 134.000 kr för den vilket skulle för mej betyda en månads peng på 1600 kr i avbetalning, närmare 600 kr i försökring, samt minst 300 kr i månaden på skatten.... vilket summa sumarum skulle bli 2500 kr i månaden på ett ungefär... och det är MYCKET pengar när man har mamma penning...

MEN jag har kollat runt på bilar i 20 tusen kronors klassen och ingen faller mej i smaken.. den ena är fulare än den andra....
Så då är frågan hur man ska göra.....?

Som sagt ska i alla fall tillbax till bilfirman  i morgon och titta på den igen så får vi se vad som händer.... vore ju nice med en så pass schysst bil....


Ja MYCKET skrivande om bil blev d nu... men så kan d va i bland :)
det är ju typ d mitt liv kretsar runt nu... bebis, ny bil och mina hundar :)

På tal om hundar så tänkte jag nog försöka gå upp till lilla gubben som badar nu och se om man kanske kan slänga i en hund eller 2 och få dom shampoonerade, då vi sedan ska köra noskvalster medel på dom i morgon är d tänkt....

Tjo på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0