Fjärilshuset i Hagaparken

Japp där har vi spenderat denna lördag, jag Magnus och Berrabus + Magnus syster med familj och Magnus mamma och pappa!

Klockan ringde redan halv8 här hemma i morse för att jag skulle hinna upp och fixa fejjan och platta håret innan vi åkte och ha min fina lilla morgon stund med datorn och min underbara chai the :) Vid 8 vaknade Berrabus och vi tog en promenix med dogsen medans älsklingen låg kvar i sängen och sov lite till!

Vid 9 tiden kom Magnus föräldrar förbi och vi började röra oss i mot sthlm!

När vi kom dit så va d bara att börja traska till växthusen där fjärilarna bor :)
Kommer fram för att inse att d sitter en stor fet lapp att man inte får ha barnvagn med sig in på cafe´t... så jag tänkte att ja ja men inne vid fjärilarna lär man ju  få ha det?!?

MEN NEJ det va ju klart att d fick man inte ha... d fanns en barnvagnsparkering på utsidan där man kunde ställa vagnen.... så jag frågade om d fanns nå lås att låna... Nej men självklart fanns det inte d... som om jag skulle ställa min vagn utan tillsyn där ute bland 300 gäster om dagen??? Nä verkligen inte... så det va ju bara att traska tillbax med vagnen till bilen och låsa in den där....

Tillbax till fjärilshuset och på med Berrabus i börselen och sen in i värmen.... oh yes vilken jävla värme... ungefär som att åka till thailand fast gånger 10 typ... svetten bara rann ner för både mej och berra... herre jösses säger jag bara....

Men fjärilarna va himla fina å se på och massa fiskar och prylar oxå... och så sköldpaddpr som nuppade... och hanen lät skit rolig.. typ som en pip leksak, ha ha ;) bjuder på en bild på det och lite fler bilder... och jag kan ju påpeka att det  inte är lätt att ta kort på berrabus själv när han sitter i bärselen så tungan har jag verkligen mitt i munnen på varenda bild *s* Men d bjuder jag på!

Turtle sex ;)


Berrabus och mamma med tungan rätt i mun :)


Lite coola fjärilar och fina blommor fanns d ju oxå!




Berrabus kollar på dom jätte stora fiskarna!



Finns ju självklart massor med fler bilder men blir så jobbigt att ladda upp alla för d går ju inte fort...
Men efter turen i huset så fikade vi och käkade lurre utanför och vårat lilla hjärta fick för första gången smaka på broccoli och d vill jag lova va populärt =) Kanske inte just smaken men att få ha nåt i munnen som INTE är pure va nog rätt nice :)




Och efter fikat så gick vi på en promenix runt haga slott där nu Daniel och Viktoria bor, och då sov Berrabus så gott så i bärselen :)



Sen efter det bar det av hemmåt!

Nu på kvällen har jag och berrabus vart nere på stan med magnus föräldrar och systrer och kollat på cruisng och Berrabus fick inviga sittvagnen på riktigt och inte bara en kortir ut med dogsen :)

Nu är klockan mitt i natten känns d som för mej som är pensionär och som har vart uppe sen tidigt i morse så nu tänker jag krypa till kojs :) God natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0