wow!

Har vart dålig på att uppdatera.. men  d finns ju en anledning till det nu... jag har fullt upp med att vara med min fina familj här hemma och få alla vardags saker att gå ihop :)

Helt sjukt oxå va tiden har gått fort... våran fina son blev ju hela 2 veckor igår... coolt... fast jag har nog själv inte fattat ännu att han faktiskt är utavför magen nu.....

Han är helt underbar fortfarande... dock är han en riktig mammagris... vill gärna ligga nära och mysa mest hela tiden.. inte för att jag klagar.. tycker själv att det är jätte mysigt.

Han sover mest hela dagarna förutom när han har magknip (tror i alla fall att han har det) då skriks d hej vilt.. och inget funkar.. har provat massera, minifom droppar, gå runt med honom, vagga honom fram och tillbax, lagt han i vagnen och kört fram och tillbax över trösklar... inget funkar... =/ fast d har blivit liiiite bättre nu när vi har bytt till semper droppar... och sen funkar det i bland att gå ut med honom i friska luften i vagnen.....

Annars är han helt underbart snäll... vaknar bara 1 gång på natten.... eller det beror på hur man ser på det... han vaknar vid 12 på kvällen och vill ha mat... somnar om... vaknar vid 4 och vill ha mat och torr blöja och sen somnar om (om han får ligga på mitt bröst) och sen vaknar han vid halv 8-8 igen och vill ha mat och torr blöja och sen somnar han om och sover tills typ 10 halv 11.....

Så han är ju inte direkt jätte krävande!

Och det känns riktigt coolt att faktisk kunna kalla sig mamma..
Vissa saker har man ju tyckt förut att folk e så jäkla löjliga när dom pratar och skriver om sina barn om hur stolta dom är och vilken kärlek det är till sitt barn.. och jag har verkligen tyckt att det har vart så jävla överdrivet....

MEN jag förstår verkligen nu vad dom menar....
Att föda barn är bland det häftigaste jag någonsin har gjort, vilken smärta, men oxå vilken jävla upplevelse... så himla coolt! Att den där lilla människan kommer ifrån mej!

OCH vilken kärlek!! jag blir glad och varm i kroppen varje gång jag kollar på våran underbart vackra son som VI har skapat som är en del av OSS! SÅ HÄFTIGT!

Så jag förstår först nu när jag själv är mamma va folk har menat med att det inte finns någon större kärlek än kärleken till sitt barn ♥


Och jag vill ju oxå påpeka om hur stolt jag är över våra fina hundar som har skött sig så himla bra med denna stora förändring, dom är riktigt duktiga! Chocko och diddi bryr sig iof inte så jätte mycket om honom, mer än att dom nosar på honom i bland och kollar så att han e kvar. Pixxie är väl sen dom är med mest och bryr sig om honom... ska sitta med i knät och vaktar honom lite, hänger med mej och bebis överallt och så... men inte på nåt sätt elak eller sur på bebis :)

Nu känner jag att det blev ett ganska lånt inlägg om bara våran fina son... men de får ni stå ut med :)
Bjuder här oxå på en bild på den vackra pojken!


Kommentarer
Postat av: raggartufsen

vet va du pratar om, helt plötsligt tycker jag att jag

inte har någonting annat att blogga om än lillkillen s

Men är det så konstigt, världens mirakel och han är ju bara så fin :-)



lycka

2011-03-29 @ 23:00:15
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken sötis ni har fått då.. och självklart ska det bara handla om lillkillen...

Kramar till er

2011-03-30 @ 14:39:40
Postat av: Sara

Anton sitter brevid mig nu när jag läser det här inlägget. När vi kom ner till bilden så säger han: Oj! Va söt!



Haha, jag älskar spontanitet!

Men han är verkligen jätte fin! Anton har rätt =)



Skönt att ni får sova på nätterna. Det gör så mycket för humöret på dagarna..



Jag sa oxå det när jag fick barn: nu vet jag vad KÄRLEK är. Helt magisk känsla man har för sina barn.



2011-04-02 @ 20:56:08
URL: http://antice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0