HELG IGEN

Japp så var det helg igen.... fredagen bestod av ett beök utav Sara och Anton och Ullis och Nellie =) mycket trevligt,... barnen lekte med mina grodor och satt i min grofoölj som jag hade inhandlat bara 5 minuter innan dom kom.. och den var uppskattad =) så det e inte bara jags om tycker om grodor (även om små barn tycker om det mesta) =)

Jag och Sara och Ullis fikade och drack lite kaffe och snackade lite skit... med jämna mellan rum fick sara passa barnen när jag och Ullis gick ut och rökte... (för Sara har vart så duktig att hon har slutat)  vid 5 tiden åkte dom hem och jag och magnus åkte och handlade.... majskyckling med pressad potatis med kantarellsås och en fräch sallad serverades det här hemma.

Efter maten åkte vi till fjärdhundra till magnus syrra.... då fick vi se Selmas och pravitz nya kisseungar som dom införkaffat sig dagen innan.... jätte tok söta.. en liten svart hona som nu mera heter Hallo Kitty (Alltså Semlas katt) och sen en grå randig hane vid namn Blixten sixten.... (pravitz katt)
efter det var vi till magnus mamma och pappa och hämtade magnus högtalare som vi ska ha till tv,n i sovrummet =)

Sen åkte vi hem, och jag pkte raka vägen hem till pappa för att byta bil... skulle skjussa emllie och några till, till sthlm.
När jag hade hämtat upp dom bar det av mot fredrik i Solna.... släpte av dom där... och sedan bar det av hemmåt... eller det var tänkt så i alla fall.. jag hann komma till tensta korset och gå in på statoil för att köpa en red bull när jag kikade på klockan och insåg att den redan var halv 12... och eftersom att jag ändå skulle hämta emellie och dom på natten kändes det ganska korkat att åka hem, så jag åkte tillbax till fredrik och var där en stund... spelade gitarr heoro =)
När vi hade varit hos fredirk i ca en timme tog vi tunnelbanan in till stan där vi drog emot klubben dit vi skulle... det blev pub Anchor kvällen till ära... vilket kanske inte var så jätte kul då den klubben är väldigt liten.... vi satte oss en trappa upp och råkade vist hamna vid sama bord som några medlemar ur HA (Helse Angels) satt och deras skabbiga brudar..... så det var väl inte så jätte kul.... vid 3 tiden när dom stängde gick vi ut och skulle försöka få tag på en taxi på andra sidan gatan... och det var lättare sagt en gjort eftersom att vi var 8 pers och behövde en stor taxi.... =/

Helt plötsligt utan någon förvarning ramlar en utav sällskapets tjejer ihop (nämner inga namn) och fick världens kramper i magen.... =( att påpeka är oxå att hon är gravid.... så precis då fick vi tag på en taxi.. men istället för hemresa som alla längtade efter blev det en snabb tur till Karolinska vuxen akuten där vi mer eller mindre fick bära in henne.... idoiterna i receptionen fattde ingenting när vi försökte förklara att hon var gravid och att det hög i hennes mage och bröst.... det ändå som kunde fråga var hur mycket hon hade druckit och vi sa som det var att hon hade druckit kanske 4-5 drinkar men vanligtvist brukar tåla mer... (hon ska göra abort så hon är inte helt dum i huvudet för er som sitter och blir irriterade)  men efter att dom hade frågat ungefär 10 ggr hur mycket hon hade druckit så hade hon så pass ont att hon ramlade ihop mitt framför dom och då genast blev det minsan fart på idiotkärringen bakon disken....
Så hon fick komma in och ta lite blodprover och dom klämde lite på magen.m.m. dom verkade inte hitta något fel i alla fall för 3 timmar senare fick hon åka hem.....

så vi tog en taxi hem till fredrik där bilen stog och sedan fortsatte resan hemmåt.... *skönt* tyckte nog dom alla flesta i bilen.....

När jag hade släppt av alla passagerare där dom skulle av så hade klockan hunnit bli 7 på morgonen.....(Jag som BARA skulle köra dom fram och tillbax till Sthlm)

Så jag tog en snabbis ut med hundarna innan jag tillslut äntligen kunde stupa ner i sängen....... AHH ÄNTLIGEN....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0