Barnmorskan och fika på stan :)

Japp, har varit till barnmorskan idag.... och för d första  måste jag bara påpeka att jag älskar min barnmorska... är såååå nöjd med henne.. hon förstår mej precis!

Så efter att ha pratat med henne idag så¨avbokade jag tiden hos psykiatrikern och får i stället en kallelse till deras egen psykolog, som är mer inriktat på graviditeter  och känslor kring den :) kanon skönt!

I alla fall så tyckte hon att min mage hade sjunkit jätte mycket och växt en massor.... sist jag va där låg symfus måttet på 28, vilket var för 3 veckor sedan, och nu låg det på 33.. så den växer på riktigt fint....

Hjärtslagen låg på 145/150 slag/minuten, vilket oxå är jätte bra =)

Bebis har även fixerat sig nu som jag fattade det och huvudet låg låååångt ner... så nu är h*n ännu mer startklar än h*n redan var :)   (har ju legat upp och ner hela graviditeten)

Så jag antar att nu är det bara att vänta tills h*n känner sig redo att möta världen =)

jag längtar i alla fall tills den lille kommer ut.... för jag verkligen HATAR att vara gravid,.... känner mej som en fet jäkla valross som har ont tammefan på ställen jag inte ens visste fans... mindre trevligt.... pissnödig hela nätterna och att bara ta sig upp i från sängen är en kamp....hummörsvägningar som heter duga och irriterar mej på minsta lilla.....



men men nu ska man inte gnälla allt för mycket... har nog en väldigt enkel graviditet om man jämnför med andra kompisar som har vart gravida, som knappt har kunnat gå!

I alla fall så va allt bra med bebis och d e ju d som e huvudsaken... så nu längtar jag bara tills på måndag när jag får se lille bebis igen på ultraljudet i Uppsala ;)

Och om 2 veckor är d dags hos barnmorskan igen!




Efter barnmorskan så åkte jag hem, traskade ut med mina älskade vovvar på en ishal prmenix... höll på att ramla ungefär 100 ggr.... busade lite med dom och sedan ner på banken... pratade med dom om lån och så vidare, d lät ju possitivt, så vi får se om jag kanske blir bil ägare till helgen.... är ju fortfarande inte helt 100 på vad jag vill ha för bil!

Sen på stan för att fika med Valle och William... eller försöka i alla fall... lille william är inte längre så liiiiiiten och ska ränna runt som tokig.... snacka om att Valle har händerna fulla....

snacka om energisk unge.... kul sen när min unge kommer oxå... då blir d 2 riktiga damp ungar att jaga HAHAHA Jag och Valle behöver inte gå på nå gym vi inte, för om ungarna ärver hälften av min och valles damp energi så lär vi få springa arslena av oss så d räcker å blir över *s*

Men d e underbart när dom har energi.. heldre d än ett barn som sitter som ett paket och inte gör nåt alls!

köpte hårfärg oxå... så nu blir håret rött.... får se hur d blir :)

Nej nu ska man kanske börja laga lite mat?



Kommentarer
Postat av: raggartufsen

Ha Ha.....Vilken tur ni har då att William är ett år äldre än din, då kan han springa arslet av sej efter din och du och Valle kan fika i lugn o ro asg

2011-01-17 @ 22:21:38
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: Mona Kjellström

haha det låter underbart!! Och håret ditt blir nog skitsnyggt. Du passar lixom i alla hårfärger :-) Så härligt att allt e bra med bebis!!! <3 Idag skoja jag med mamma och sa att jag skulle försöka bli gravid mellan 18-25 Februari så att ungen skulle komma 11/11-11. haha, men hon gick nog inte på det S Men det hade varit coolt :-) Lägg upp bild på håret så fort det e klart! Älskar dig. Puss

2011-01-19 @ 00:28:58
URL: http://lovelyspics.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0