Äntligen är jag mamma :)

Väldigt dålig uppdatering här ja... men det har sina förklaringar den här gången =)
Sist jag skrev så var det en vecka kvar till beräknat förlossnings datum...... Det blev inte riktigt så...

Måndagen den 14 mars (Min födelsedag) vaknade jag klockan 4 på morgonen av att det var blött i sängen... oohhh noooo jag trodde jag hade kissat ner mej helt seriöst....
Traskade till toan och satte mej och då rann det till ännu mer.... Hmmmm kunde d verkligen vara vattnet som gått?

Gick och la mej i sängen med endast en binda på mej och började då känna att jag nog hade värkar.. eller hade jag det? Ont som fan gjorde det i alla fall... och det rann hela tiden "vatten" där nerifrån.. så jag började försöka räkna ut hur länge d va mellan värkarna... och fick det till allt mellan 3 till 6 minuter mellan värkarna...

Men eftersom att jag fortfarande inte va säker och tyckte d va svårt att klocka värkarna så hämtade jag datorn och tänkte att jag skulle googla på hur det ska vara när vattnet går.... började få mer och mer ont... så när jag hade sökt ett tag på datorn så ringde jag in till förlossningen och frågade i stället... klockan va då runt halv 6, när jag förklarade om hur värkarna kom med var 3 till 6 minut och vattnet hade gått så tyckte hon att jag skulle ta 2 alvedon och gå å lägga mej igen (vilket jag redan gjort en timme innan och d funkade inte)
Men jag gick me på att ta en varm dusch och se om d gick över.... vilket hon på förlossningen va rätt säker på att d skulle göra....

Upp i duschen för att inse att det gjorde så jävla ont att jag knappt kunde sitta ner... och d tröck på neråt och hela jävla magen drog i hop sig till en jävla sten hård boll.....  Stog väl ut med det i typ 45 minuter iannan jag gav upp.... på väg ner för trappen va jag tvungen att sätta mej 3 gånger för d kändes ungefär som om magen skulle spricka.....

Påpekar för Magnus att det nog är dags att åka in till förlossningen... varpå han är sjuk och hamnar på toaletten... jo jag tackar ja för den.... ringer mamma och frågar hur fort hon kan ta sig till enköping, och sen ringer jag upp förlossningen i gen... den här gången är det så illa att jag knappt kan prata och har värkar hela tiden.. dom släpper lixom inte... och ja dom tyckte nog att jag skulle komma in....

När mamma kommer så ligger jag mot soffkanten på vardagsrumsgolvet och försöker krypa ur mitt eget skin, med Magnus hållades i handen och klappandes i pannan....

In i bilen och i illfart mot Uppsala....

In på förlossningen där som skulle väga, ta blodtryck och sätta massa saker på magen för att mäta bebisens fosterljud... vilket jag tyckte gjorde jävligt ont när magen va så spänd....

Sen efter ett tag kommer en barnmorska in och gör en vaginal undersökning och konstaterar snabbt att jag är helt öppen och måste in på ett förlossningsrum... nu är klockan typ halv 9....

Sen händer allt jäkligt fort i mitt huvud... värkar hela tiden, lustgas i högsta hugg (dock tog det mej typ 5 värkar tror jag innan jag fattade hur man skulle suga i sig skiten *s*)

OCH ÄNTLIGEN klockan 11:03 den 14 mars 2011 tittade min och Magnus underbart fina son på 3345 g och 49 lång ut.......







Blev kvar på sjukhuset en natt för att få igång amning och hela baletten och i tisdags kom vi hem :)


Veckan har efter det gått fort med läkarbesök, nya rutiner, och ja... jag har haft fullt upp med att vara en mamma helt enkelt :)


Han är en liten kräkberra som kräks mest hela tiden och har redan hunnit kissa ner mej säkert 10 gånger när jag byter blöja.. vi har plöjt igenom halva garderoben med hans kläder efter att han skiter och kräks ner allt som kommer i hans väg... börjar fundera på om det är honom eller blöjorna det är fel på eftersom att han skiter rakt igenom blöjorna.. och vi har hittils prövat 3 olika märken *s*


Men han är helt underbar och jag kan inte få nog av att kolla på honom...

Och för varje dag som går så känner jag oxå att jag älskar Magnus mer och mer... han är så himla fin med bebisen  och d märks att han har nåt speciellt för så fort han tar i bebisen så blir ungen helt knäpp tyst och bara kollar på sin pappa.. helt underbart... får nästan tårar i ögonen varje gång Magnus håller honom!

Just nu måste jag nog säga att jag är väldigt lycklig och bara älskar mitt nya liv som mamma :)


Kommentarer
Postat av: Linda D S

Stort Grattis till er Fina pojke!

2011-03-21 @ 08:49:36
URL: http://www.lindasvra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag som var med hela tiden, vill ju passa på att säga att du var så jääkla duktig gumman, sällan man ser nån bita ihop med dom värkarna, själv var jag helt chockad när han tittade ut s



Nu är jag "Jag vet att alla säger så" Men jag är fan vaärldens lyckligaste stoltaste mormor :-)



Å han är sååååå fin :-)



Har en känsla av att min egen blogg kommer bli skitråkig framöver, för det ända jag har lust att skriva om är ju lilla bebis s



Älskar er alla 3 :-)

2011-03-21 @ 11:02:20
Postat av: mamma

Glömde ju skriva i namn s

2011-03-21 @ 11:03:08
URL: http://raggartufsens.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhh så underbart d e m första tiden=) skönt att allt gick så fort å bra. jättestort grattis till eran fina son=)

2011-03-21 @ 12:03:04
URL: http://juztlittleme.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad härligt det är att höra att allt gick så snabbt och bra..

Så glad för din skull..

Kram

2011-03-21 @ 17:14:20
Postat av: Anonym

Grattis till eran son, vilken sötnos!

2011-03-22 @ 15:59:06
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0