Hälsat på Vicke :)

Ja ha så va d onsdag i dag då... dagarna kryper fram i snigelfart....

Men i dag har d vart full rulle sen i morse...

Sov skit dåligt i natt och vaknade vart annat å va skit pigg eller så vaknade jag för att det var aldeles för varm och chocko hade krypit närmare....

Klockan 7 ringde klockan och det var bara att kliva upp... rasta hundarna, kollade lite fort på fb och käkade frulle, och sen halv 8 bar det av mot Fjärdhundra för att hämta upp Renee,....

Packade in alla deras hundar i bilen (Chocko var med hemmifrån oss) och sen bar det av i mot Stockholm och västrahaninge.

Vi skulle träffa Veronika och Vicke på atg kliniken för ombesiktning av hans bakben klockan 10 sa Renee... MEN när vi kom dit så fanns verken Veronika eller Vicke på plats... så vi gick och frågade och hon kollade så fint i sina papper... och tjo fick vi för klockan 15.00 hade vicke tid... så jag frågade renee om hon verkligen hade läst rätt i sms:et hon hade fått i från veronika nån dag innan  och ja du minsan det stog klockan 10 påstog renee... så jag krävde att få se det sms:et... och HOPPSAN det stog visst 16.00 i sms:et.....

Så alltså har Renee så dålig syn att hon har läst fel i sms:et och vi va alltså på plats 5 timmar för tidigt....

Så vi ringde Veronika och kollade med henne om d fanns nån möjlighet för  henne att komma dit tidigare med Vicke.. och det gick jätte bra för henne.. så halv 2 fick vi en tid i stället! Tack och lov!
Men vi hade ju i alla fall lite dötid att slå ihjäl så vi åkte in till västrahaninge centrum (?) och käkade en snabb lunch (hundarna satt ju lixom i bilen oxå)  och gick in i 2 butiker och kikade... bla en present affär där renee köpte en hattlåda och sen en klädaffär där vi kollade lit på billiga bebis kläder. Dock har jag ju sagt att d inte ska köpas nå mer till bebis nu försen jag vet kön, så d blidde ju inget inköp där!

Sen rastade vi hundarna och sen ringde Veronika och kollade med oss om vi kanske ville komma och kolla hur Vicke bodde, så, så vart det... världens monster bake va d upp till stallet... kan ju säga att jag inte ens hade vågat köra där med hästsläp på sommaren ännu mindre på vintern.. men det gick bra :)

Och Vicke kom nästan direkt i hagen... han tvekade lite när han hörde min och renee´s röst.. men d kan man ju förstå.. stackaren trodde väl att vi va där för att hämta honom igen...

Och han hade redan nu blivit riktigt fin i pälsen och kroppen måste jag säga att jag tycker.. och väldigt lugn och harmonisk!

Sedan åkte vi då vidare till kliniken där en besikning ägde rum och han gick igenom galant :) lite stel va han allt, men va kan man kräva av en häst som stått så länge som han har gjort!
Men nu är i alla fall alla försäkrings papper iordning och klara och Vicke mår bra! så det är ju skönt.... nu känns det som om jag kan släppa det där helt!

Fast det e klart, nån gång vill man ju komma och hälsa på och se hur han har det snyggingen :)


Kom väl hem runt 5 tiden till enköping och efter det vart och handlar middag, ätit middag, kollat på tv och nu sitter jag och inväntar big brother....


Bebis verkar heller inte riktigt ha någon lust att titta ut i för tid.... lite förvärkar och tryck neråt, men inget direkt tecken på att h*n ens är på g närmsta veckorna... men sen vet man ju inte, det kan ju helt plötsligt smälla till!

Nej nu blir d coops på tv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0