Effektiv dag!

Japp idag har jag haft en galet effektiv dag :) skit nöjd är jag för jag har hunnit med nästan alla måsten :)

Först hade jag ju tvättstugan igår så tvätten va redan tvättat, det va bara lite som skulle vikas in i skåpen i dag :)

Dagen började vid 6 i morse när JAG vaknade av ett ryck och fick lite panik när jag insåg att lilleskrutt inte hade vaknat på natten vid halv 2 och halv 6 som han brukar... fick lite smått panik och slängde mej över vagnen..... men där låg han så fint och små kikade och såg lite halv glad ut av att någon kollade på honom....  Min lilla skutt börjar bli stor och sover en hel natt... helt sjukt va tiden går fort... fast nu vet vi ju inte om d håller i sig så... jag tycker bara att det e bra att han vaknar på nätterna.. då vet man ju att han lever och andas....

Har sån sjuk nojja att han ska sluta andas under natten eller nåt.... =/ Värsta ont i magen varje kväll vi går å lägger oss att han inte ska vakna på morgon... råka ut för plötslig spädbarnsdöd....
När man vet 2 st som har råkat ut för det, vissligen fick dom liv i ena utav dom tack vare att dom hade ett andningslarm, men ändå.... skit läskigt ju!

Så igentligen är jag jäkligt arg på mej själv att jag inte har köpt ett andningslarm.. det e ju det enda jag har sagt att jag ska köpa hela tiden..... Men de blev aldrig av.. och nu har jag ju inte ens råd med ett....

Så ja.. jag får väl ha ont i magen på kvällarna tills jag har råd med ett!


I alla fall så sov han hela natten :)

Sen är han så himla stor nu så att han fattar vart ljudet kommer på babygymmet, så han ligger och "slår" efter just den grejen tills d kommer ljud! är så sjukt stolt över min lille skrutt,  och tycker nog att han är rätt tidig på vissa saker...han är ju desutom sjukt stadig i nacken och klar i blicken :) sen har jag ju inget att jämnföra med riktigt men ändå!!

I alla fall min effektiva dag idag började som sagt klockan 6, gav lill skrutt mat, somnade om med honom i sängen och låg å mös i ett par timmar till, tills klockan halv 10 när vi gick upp... kollade på våra bästa år och matade pojken....

efter våra bästa år sov Berra en stund och jag passade på att dammsuga, skura och plocka undan och vika in den sista tvätten... sen vaknade Berrabus och ville ha mat och sen somnade om när vi gick ut med hundarna... kom in och vattnade blommorna, badade alla 3 små hundarna, klippte chocko och duschade själv. Spolade även av framsidan och vattnade blommorna där :)

sen lagades d mat, vissligen rätt lätt mat i form av nuddlar och tonfisk mackor som jag har vart sjukt sugen på i flera dagar :)

Sen nu på kvällen har jag och Berra vart med älskling ut och hämtat hans "nya" bil som han har bytt till sig mot gräsklippare... en opel cab :) + att han bytte däck på den!

Sen efter att vi kom hem fick jag duscha av Pixxie en gång till eftersom att hon va jätte dammig och skitig efter att ha sprungit under massor med bilar, rastat hundarna och gått med sopor....

Så jag har hunnit med sjukt mycket idag.. och ändå känner jag att jag har hur mycket energi som helst kvar... skulle kunna gå en power walk nu oxå om ja inte hade vart så jäkla mörkrädd =S


Igår va inte allt för effektiv dock, hade Berras bus mormor här på besök på dagen en snabbis och tvättade på kvällen och så klart dhw!

Nä nu ska jag ta å byta blöjja på Berrabus innan det är dags för mat och sängen!

God natt!


Och by the way vill jag bara påpeka att ordet tischa kan vara det fullaste jävla ordet EVER!! Låter så jävla tattigt tycker jag! Så snälla rara människor sluta säga eller skriva det! ser bara nördigt ut!

Kommentarer
Postat av: Ida

HAHAHA tischa??? vad fan e det för ord??? och vad betyder det??? du har rätt det låter jävligt tattigt faktiskt HAHAHA

2011-05-18 @ 23:55:11
URL: http://idisen85.blogspot.com
Postat av: carran

Ha ha ja jag säger ju det skit fult ord... och det betyder tydligen t-shirt.... bara det att det måste ju låta coolt tycker dom så dom säger tischa i stället.. det dom har missat är att d låter töntigt i stället s

2011-05-19 @ 10:45:39
URL: http://carran1.blogg.se/
Postat av: Malin

jag känner igen d där. hade panik vissa nätter å låg å lyssnade på honom. men när han blev ett halvår kunde ja slappna av. tror alla 1.a ggn mammor går igenom samma sak=)

2011-05-19 @ 11:50:20
URL: http://juztlittleme.blogg.se/
Postat av: Malin Österlund

Ja du tjejen... Kan väl säga att jag har varit/kan fortfarande vara lite nojjig över att inte Moa ska vakna på morgonen..



Jag är ju tyvärr en av dem som förlorat en lillebror i just plötslig spädbarnsdöd =( Så det finns nånstans i bakhuvudet hela tiden på mig.. Men sen tänker jag att det verkar "otroligt" om det ska hända samma familj 2ggr!!



Du ska se att det kommer gå så bra, men jag förstår ABSOLUT din oro!!!!

2011-05-19 @ 20:45:48
Postat av: Elin

Hej Carro!



Min största(Isac)slutade och andas när han låg i min famn, så när lillen (Ville) föddes var det en självklarhet, har ett Angel Care AC301 som jag köpt på Babyproffsen för 2495:-, om du vill kan du få köpa den för 500:-, bara höra av dig isf. Ha de gott! Kram

2011-05-20 @ 07:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0