Jag vill absolut INTE ha någon senap!!!

Ja  först och främst blir våran son hela 2 månader idag, och jösses va tiden bara drar iväg.. för 2 månader sen idag den 14:e kom min och Magnus älskade son in i våra liv...
Och jäklar va man knappt hinner med.... Och jäklar va han utvecklas fort.... från att bara ha legat som en liten klump så är han nu helt och hållet med och kollar på saker, och försöker prata och han skrattar och leroch sträcker till och med ut armarna till den där saken som låter på hans babygym :)

Hans 2 månaders dag har firats med att åka bil hela dagen fram och tillbax till orsa för att hämta hem ett bil projekt till Magnus.... vi åkte hemmifrån klockan halv 12 i morse och kom inte hem försen vid 9 tiden.. lagom till esc!

Och självklart blev det oxå en riktigt onyttig dag... mc-donalds till lunch på vägen upp, och tunnbrödsrulle till middag på vägen hem,... och det ska vi aldeles strax komma tillbax till.... men först...

Alltså upp till orsa och hämta hem "bilprojektet", vilket tog en jäkla tid att få på släpet, efter lite kapning här och där så va den äntligen på och vi kunde röra oss hemmåt....

Stannar till i rättvik och hälsade på Magnus farbror som har husvagn där uppe... och det tog oxå sin lilla tid så Berra som sovit mesta dels av bil turen vaknade och skret ner sig totalt... 2 gånger desutom och efter d va han ju ganska hungrig så då blev d matning där oxå... (ända nackdelen med amning är ju att man inte kan ge dom i bilen)
Och efter att Berrabus va klar så rullade vi åter igen ut på vägen....


Kommer fram till hedemora och Magnus har ju bestämmt att vi ska äta på lappens korvmojj eftersom att den e bäst! Och sagt och gjort vi stannade till där.... tillsammans med typ 20 andra som hade tänkt precis samma sak.... men vi ställer oss i alla fall i kön.... när vi kommer fram beställer vi.. vilket INTE va d lättaste.... vi beställde båda två en varsin tunnbrödrulle med 2 korvar och självklart mos... men så påpekar jag att jag vill ha sallad i oxå + ost... då frågar puckot lite snyggt om jag inte ska ha ketchup och tomat + senap i... jo självklart vill jag ha ketchup.. det trodde jag va typ orginal.. det bara va där... MEN verken jag eller Magnus vill absolut INTE ha tomat eller senap... vilket vi lite snyggt påpekar att absolut ingen senap...

Men i alla fall så står vi kvar utanför och väntar på våran mat och kön fylls på med jäkla massa människor...

Och så ser jag hur dom börjar göra våra tunnbrödrullar genom fönstret.. och det hade väl inte vart nåt konstigt med det...OM han nu inte hade hällt på halva jävla senaps flaskan i våran mat!!??!!??
Så när hon i luckan ropar upp våran mat kliver jag fram och hon sträcker lite fint fram påsen.. varpå jag frågar henne om det var våra tunnbrödrullar dom hälde senap på, fast vi säkert 3 gånger sa till att vi inte vill ha det...
Hon gastar efter "kocken" och frågar honom om han hade senap på dom varpå vi inte ens får något svar utan hon lämnar helt enkelt tillbax våran mat till kocken och tar nästas beställning....

Då mina kära vänner hör jag typ hur någon nästan suckar bakom oss i kön och frågar någon kompis varför det tar sån lång tid, varpå kompisen svarar på ett riktigt jävla spydigt sätt att "ja dom fick tydligen liiiite senap i sina jäkla tunnbrödrullar"

LIIIIIIIIIIIIIIITE senap??? dte va för i helvete HALVA JÄVLA FLASKAN, och jag tycker inte om senap...... och om jag ber om att INTE ha någon senap i min förbannade jävla mat så vill jag heller inte ha det.... ska det va något att gnälla om?!?! det va för i helvete inte vi som gjorde fel, vi beställde våran mat som man ska och fick helt enkelt fel.. och självklart säger jag till när d blir fel... eller tyckte dom att jag skulle ta den och hålla käften för att sen få slänga skiten ut genom fönstret eftersom att jag tycker att det  e äckligt? jäkla idiot!!!

INGEN SENAP TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FATTARU?!?!?!'


I alla fall kom vi hem til enköping runt halv 9, dumpade av Magnus " bil" och spolade sen av släpet och sen hem,.....

Efter det har jag och Berra haft ESC mys och suttit vid datorn, och älsklingen tog hojjen till Västerås för att gå på bil träff...


För en liten stund sen skulle jag "bara" byta om på berrabus innan han somnade till ordentligt för natten, varpå lilleskrutt kräktes ner hela sig själv... så då blidde det badet för hans del... och när jag sen lägger upp honom på skötbordet för att torka honom och sätta på blöja + pyamas... ja då skiter han ner hela sig själv och hela skötbordet.... rakt igenom 2 handukar rann skiten... så de va bara att tvätta av skitungen en gång till *s* och efter det städa iodning skötbordet....

Och efter den insidenten så va han självklart hungrig :) *s* lille prinsen fick mat och somnade vid mitt bröst och ny ligger han och sussar så fint i sin vagn...

Vill ju oxå bara påpeka att idag har han lyckats kräkas ner 3 bodysar, skitit igenom 2 par 2 byxor, OCH 2 handukar... han ligger i mim lilla gosse så att jag har nåt att göra i tvättstugan på tisdagskvällarna. ha ha ha :)

Nu funderar jag på om jag själv ska försöka sova en liten skvätt innan  Berrabus vaknar och är hungrig igen.. frågan är bara när älsklingen tänkte komma hem ifrån västerås så att jag slipper halv somna för att vakna av hundjävlarnas skällande sen.... Hmm kan nog va värt att ringa å kolla upp =)

Tjopling på er!!





Kommentarer
Postat av: Ida

hahaha, han brås på sin pappa vad gäller skitandet tror jag :P moohaahaahaa

2011-05-15 @ 11:24:01
URL: http://idisen85.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ha Ha...Mormors lilla skitis :-)

2011-05-15 @ 11:46:24
URL: http://raggartufsens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0